ایران

آغاز ثبت نام آزمون وکالت

به گزارش نقش نیوز، آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه در حالی برای دومین سال به صورت یکپارچه و سراسری برگزار می شود که سال گذشته 107 هزار داوطلب در این آزمون شرکت کردند و از این تعداد، بیش از پنج هزار نفر پس از پشت سرگذاشتن آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی پذیرفته شدند.

داوطلبان آزمون وکالت می توانند با مراجعه به پایگاه سازمان سنجش آموش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org ضمن مطالعه دقیق آگهی آزمون وکالت ۹۹ نسبت به ثبت نام اقدام کنند؛ نحوه دریافت کارت آزمون نیز متعاقبا اعلام می شود.

دومین آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه، جمعه چهارم مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

پیش از این علی بهادری جهرمی، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاورین خانواده گفت: یکی از مزیت‌های نحوه پذیرش داوطلب کارآموز وکالت در مرکز وکلا دو مرحله‌ای بودن آن است. در مرحله دوم که مصاحبه علمی و روانشناسی انجام می شود، معلومات علمی داوطلب بار  دیگر سنجیده شده و اگر داوطلب در مرحله اول به هر دلیلی از جمله شرایط محیطی یا روانی نتوانسته در روز آزمون تمرکز داشته باشد، در مرحله دوم جبران می‌کند و فردی که یکسال یا چند سال مطالعه کرده و استعداد دارد از پذیرش حذف نمی‌شود.

بهادری جهرمی افزود: در آزمون وکالت سال ۹۹ به منظور رفاه حال داوطلبان و فرصت کافی برای انجام مرحله دوم پذیرش کارآموز وکالت که مصاحبه علمی و روان‌شناسی است، زودتر از سال‌های قبل برگزار خواهد شد.

وی در خصوص نحوه طراحی سوالات آزمون اظهارداشت: همانطور که در سال قبل نیز انجام شد، طراحان از منابع اصلی آزمون‌ طرح سوال می کنند و سعی شده است از سوالاتی که جنبه هوشی و گمراه‌کننده دارد پرهیز شود؛ هدف، سنجش استعداد علمی داوطلب است و به نظر این نحوه طرح سوال به عدالت نزدیک‌تر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا