آخرین اخبار

آغاز پیش‌ثبت‌نام اربعین و اعلام شرایط

در حالی‌که هنوز موضع عراق درباره اربعین در شرایط کرونایی امسال اعلام نشده، کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین زمان و شرایط پیش‌ثبت‌نام از متقاضیان زیارت کربلا در اربعین را اعلام کرد.

به گزارش نقش نیوز به نقل از ایسنا، عراق هنوز درباره اربعین و حضور زائران ایرانی در این کشور اعلام وضعیت نکرده است و ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور نیز روز گذشته تاکید کرد: برگزاری مراسم اربعین منوط به موافقت دولت عراق و اعلام شرایط پذیرش زوار از جانب این کشور است. بدون تردید در صورت موافقت کشور میزبان کسانی می‌توانند به زیارت اربعین مشرف شوند که با تایید وزارت بهداشت و درمان هر دو دُز واکسن کرونا را زده باشند.با این حال، سازمان حج و زیارت به عنوان کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین برای مقدمه‌چینی و تا پیش از اعلام مواضع و برنامه عراق، پیش‌ثبت‌نام از زائران را برای اربعین از روز دوشنبه ۱۵ شهریورماه آغاز می‌کند.

متن اطلاعیه این کمیته که از سوی سازمان حج و زیارت منتشر شده، به شرح زیر است:

“به اطلاع عموم مشتاقان می‌رساند با موافقت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ابلاغ ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) مقرر شده است پیش‌ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی با رعایت کامل شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی و صرفا از بین افرادی که فاقد بیماری‌های زمینه‌ای بوده و دو دُز واکسن کرونا را تا پایان هفته جاری (روز جمعه نوزدهم شهریورماه ۱۴۰۰) دریافت کرده باشند، از طریق سامانه سماح به آدرس Samah.haj.ir  صورت پذیرد.پیش‌ثبت‌نام انجام‌شده به منزله انجام قطعی سفر اربعین نیست و انجام سفر مشروط به موافقت دولت عراق و شرایط اعلامی از سوی آن کشور است. اطلاعات قطعی و تکمیلی متعاقبا به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

ضروری است هموطنان نکات زیر را برای پیش‌ثبت‌نام مورد توجه قرار دهند:

۱-استعلام‌های لازم درخصوص وضعیت سلامت متقاضیان (بیماری‌های زمینه‌ای و …) و اخذ تایید تزریق هر دو دُز واکسن کرونا از وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

۲-ارائه نتیجه آزمایش منفی PCR به مدت ۷۲ ساعت قبل از اعزام الزامی است.

۳-زمان پیش‌ثبت‌نام از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۱۵ شهریورماه آغاز می‌شود و به مدت سه روز تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۷ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

۴- ثبت‌نام قطعی پس از موافقت رسمی دولت عراق انجام خواهد شد.

۵- به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، پیش‌ثبت‌نام فقط به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.

۶-پس از انجام این مراحل، اسامی واجدین شرایط در سامانه «سماح» و نیز از طریق ارسال پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد. بدیهی است اعزام افراد فاقد شرایط مقدور نیست.

۷- تاکید می‌شود با توجه به بسته بودن مرزها، افراد به هیچ‌وجه به مرزهای کشور مراجعه نکنند.

کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) تاکید کرد با توجه به عدم اعلام موضع رسمی دولت عراق تا این لحظه، دریافت مشخصات متقاضیان در مرحله پیش ثبت‌نام به هیچ‌وجه به معنای قطعیت در تشرف متقاضیان نیست و تصمیم‌گیری در این خصوص منوط به مجوز رسمی دولت عراق و ستاد مرکزی اربعین خواهد بود.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا