بین الملل

آمریکایی‌ها مدعی حرکات ناامن از سوی شناورهای نظامی ایرانی شدند

سازمان تروریستی سنتکام مدعی شده که یازده فروند شناور نظامی ایران به کشتی‌های نظامی آمریکایی نزدیک شده‌اند و برای آنها ایجاد مزاحمت

به گزارش نقش نیوز، واشنگتن مدعی‌ست شناورهای نظامی ایران در نزدیکی تعدادی از شناورهای آمریکایی دست به حرکات ناامن زده‌اند.

سازمان تروریستی سنتکام بامداد پنجشنبه به‌وقت تهران در بیانیه‌ای مدعی شده است که یازده شناور نظامی ایرانی با نزدیک شدن به ۶ کشتی جنگی آمریکایی برای آنها مزاحمت ایجاد کرده‌اند.

آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که بارها به شناورهای ایرانی اخطار داده‌اند و شناورهای ایرانی بعد از حدود یکساعت به این تماس‌ها پاسخ داده و دور شده‌اند.

سنتکام در بیانیه خود برای خلیج فارس از نام مجعول استفاده کرده و محل حادثه را شمال خلیج فارس عنوان کرده است. در این بیانیه ادعا شده که شناورهای ایرانی در یک مورد تا فاصله ده یاردی کشتی‌های آمریکایی پیش رفته‌اند.

آمریکایی‌ها مدعی هستند که کشتی‌هایشان در حال عملیات مشترک با بالگردهای آپاچی آمریکایی در آب‌های بین‌المللی خلیج فارس بوده‌اند. همچنین ادعا شده که شناورهای ایرانی از نزدیکی دماغه و انتهای کشتی‌های آمریکایی عبور کرده‌اند.

نظامیان تروریست آمریکایی درحالی شناورهای ایرانی را به تحرکات خطرناک متهم می‌کنند که بارها در ماه‌های گذشته دست به اقداماتی زده‌اند که در تعارض با قوانین بین‌المللی بوده است. روز پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، یک فروند پهپاد جاسوسی متعلق به تروریست‌های نیروی دریایی منطقه سنتکام ارتش آمریکا در پی تجاوز به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران در مقابل کوه‌مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه قرار گرفت و سرنگون شد.

چندی قبل نیز یک فروند جنگنده اف – 18 نیروی دریایی تروریستی آمریکا در حال نزدیک شدن به حریم هوایی ایران بود که با اخطار پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مجبور به تغییر مسیر شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا