اقتصادی

احتمال بازگشایی برخی از مراکز فروش قطعه در تهران

به گزارش نقش نیوز، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو از ارائه پیشنهاد اتحادیه به اتاق اصناف تهران مبنی بر بازگشایی برخی مراکز فروش از ۲۳ فروردین خبر داد.

نوشته های مشابه

سیدمهدی کاظمی درخصوص وضعیت صنف لوازم یدکی در تعطیلات ناشی از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: اعضای اتحادیه براساس دستورات ستاد مقابله با ویروس کرونا مبنی بر تعطیلی اصناف، همکاری خوبی داشته اند و در انتظار دستور اتاق اصناف تهران برای بازگشایی مراکز فروش هستیم.

وی افزود: پیشنهاد معرفی و بازگشایی تعدادی از فروشگاه های مجهز و منصف در برخی از خیابان های تهران و نه مراکز پر ازدحام، تحت عنوان شیفت کاری برای رفاه حال شهروندان به ریاست اتاق اصناف ارائه شده که نیازمند اعطای مجوز از سوی ستاد بحران است.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو با اشاره به دستور تمدید تعطیلی صنف لوازم یدکی در تهران تا 30 فروردین ماه، گفت: صنف لوازم یدکی یکی از مشاغل ضروری است و علاوه بر آن اعضای صنف با چک های برگشتی مواجه شده اند و امیدواریم براساس درخواست اتحادیه برخی از مراکز و نه پاساژهای پر تردد از روز شنبه 23 فروردین ماه بازگشایی شوند.

کاظمی با بیان اینکه دستورالعمل های بهداشتی از سوی اعضای اتحادیه در فروشگاه ها رعایت شده است، تصریح کرد: حفظ جان مردم برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است اما گاهی یک قطعه، جان یک بیمار را برای مراجعه به موقع به مراکز درمانی نجات می دهد و همچنین امکان انتقال مواد غذایی و دارویی را سرعت می بخشد.

وی در خصوص تأمین قطعات بیان کرد: به دلیل رکود بازار در اسفند ماه گذشته، کمبود قطعه نداریم اما با کاهش تولید داخل و واردات، در بازه زمانی اردیبهشت و خرداد با کمبود قطعه مواجه خواهیم شد.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو در خصوص ضدعفونی مراکز فروش گفت: برخی از افراد هیئتی و مذهبی بازار به صورت خودجوش اقدام به ضدعفونی مراکز فروش واقع در خیابان های ملت، اکباتان، سعدی و امیرکبیر و آماده سازی آنها قبل از بازگشایی نموده اند و حتی ارائه مواد غذایی و لوازم بهداشتی به کارگران مستقر در پاساژها و نواحی اطراف، انجام شده است.

کاظمی درخصوص اخباری مبنی بر ارائه وام 12 درصدی از سوی دولت و ارائه بیمه بیکاری توضیح داد: تاکنون هیچ حمایتی از صنف لوازم یدکی نشده و قرار بر این است که اتحادیه پس از تاریخ 30 فروردین، با بررسی آماری اعضا و وضعیت معیشتی آنها، لزوم ارائه حمایت های دولتی برای احتراز از ورشکستگی برخی از اعضا را مطرح نماید.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو در پایان خاطرنشان کرد: تعمیرگاه ها و نمایندگی های مجاز ایران خودرو و سایپا تعطیل نیستند و علاوه بر تعمیرات به عرضه قطعه نیز می پردازند و البته با توجه به کاهش تردد خودروها در این ایام، به نظر نمی رسد خودرویی به دلیل فقدان قطعه معطل مانده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا