اجتماعی

ارز نیمایی برای واردات قطعات لوازم خانگی حذف شد

به گزارش فارس، مرتضی میری گفت: ارز نیمایی برای واردات قطعات و مواد اولیه تولید لوازم خانگی حذف شده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی افزود: تولیدکنندگان لوازم خانگی اکنون با مشکل دریافت ارز نیمایی برای واردات قطعات مورد نیاز تولید مواجه شده‌اند.

وی بیان داشت: بر اساس اعلام تولیدکنندگان صنعت لوازم خانگی، از ابتدای  سال جاری (99)، برای واردات قطعات لوازم خانگی ارز نیمایی به واردکنندگان و تولیدکنندگان تخصیص نیافته است.

وی اظهار داشت: واردکنندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی باید برای واردات قطعات مورد نیاز تولید ارز را به قیمت آزاد تهیه کنند که این موضوع قیمت تمام شده تولید را افزایش خواهد داد.

پیگیری‌ها از وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز حاکی از آن بود که ارز نیمایی برای واردات قطعات و مواد اولیه لوازم خانگی حذف شده است و به گفته یکی از مسؤولان وزارت صنعت، معدن و تجارت ارز نیمایی از ابتدای امسال دیگر به واردات قطعات و مواد اولیه لوازم خانگی تخصیص داده نشده است.

در حالی که ارز نیمایی واردات قطعات لوازم خانگی حذف شده در اقدامی عجیب ستاد تنظیم وزارت صنعت، معدن و تجارت روز گذشته 7 اردیبهشت 99 اعلام کرد که برنامه‌ریزی برای واردات 5 هزار تن لیموترش با ارز نیمایی انجام شده و این محموله وارداتی تا اواسط اردیبهشت امسال به کشور وارد می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا