فرهنگی

ارکستر سمفونیک تهران و جوانان اروپا با هم می‌نوازند

ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر جوانان اروپا کنسرت مشترکی به نشانه همبستگی در مقابله با همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اجرا می‌کنند.

به گزارش نقش نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، براساس گزارش رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا، مقرر شد این اجرا پس از انجام مراحل تدوین، از شبکه سراسری تلویزیون ایتالیا (Rai) پخش شود.

در این کنسرت مشترک، سمفونی شماره ۹ بتهوون موسوم به سرود شادی اجرا خواهد شد؛ به صورتی که هر یک از نوازندگان بخش‌های مربوط به خود را به تنهایی در منزل نواخته و با چیدمان هنری این تصاویر در کنار یکدیگر، محصول نهایی برای انتشار در فضای مجازی و پخش تلویزیونی آماده خواهد شد.

هر یک از این اجراها از راه دور، زیر نظر پائولو اولمی (Paolo Olmi) ـ رهبر ارکستر جوانان اروپا ـ انجام می‌یابد که تنظیم نهایی را نیز برعهده خواهد داشت.

او که رهبری ارکستر را از سال ۱۹۷۹ میلادی آغاز کرده، رهبری ده‌ها ارکستر معتبر در سراسر دنیا را بر عهده داشته و جوایز بین‌المللی متعددی را هم از آن خود ساخته است. پائولو اولمی در سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در سال ۱۳۹۵ در تالار وحدت تهران اجرا داشت و سال ۲۰۱۷ در برگزاری کنسرت سالانه عید پاک شهر راونا‌(Ravenna) در ایتالیا، رهبری ارکستری متشکل از نوازندگان ارکستر سمفونی تهران و ارکستر اروپایی جوانان را عهده‌دار بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا