استان هاخراسان جنوبیویژه

افزایش جانباختگان کرونا در خراسان جنوبی به ۱۶۸ نفر

رضا بهنام- خراسان جنوبی- «محمد دهقانی فیروزآبادی» با بیان مطلب فوق گفت: در حال حاضر ۲۱۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از بیماران بستری تست کرونا برای ۱۰۰نفر مثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۲۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند که حال شه نفر از بیماران وخیم گزارش شده است.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: متأسفانه با ثبت ۲ مورد جدید فوت در ۲۴ ساعت گذشته تعداد فوتی‌ها در اثر بیماری کرونا به ۱۶۸ مورد در خراسان جنوبی رسید.

وی با اشاره به اینکه گروه سنی نوجوان و جوان به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی در این دوره بیشتر مبتلا می‌شوند، بیان کرد: با توجه به افزایش بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه به زودی بخش آی سی یو شماره ۳ در بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، بیش از ۲ هفته است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد.

دهقانی فیروزآبادی گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هم اکنون شهرستان های بیرجند و درمیان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند همچنین شهرستان‌های قاین، فردوس، نهبندان، سربیشه، بشرویه و طبس در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های خوسف، زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا