اقتصادیبین الملل

افزایش قیمت نفت به دنبال حضور مسکو در نشست پنج‌شنبه اوپک‌پلاس

مسکو حضور خود را در نشست اضطراری اوپک پلاس در تاریخ نهم آوریل و به منظور رسیدن به توافق بر سر کاهش تولیدات نفت و تعادل بخشی به بازار انرژی، تایید کرد.

به گزارش نقش نیوز به نقل از رویترز، یکی از سخنگویان وزارت انرژی روسیه این خبر را تایید کرده است. این نشست که قرار است در راستای اقدامات احتیاطی به منظور مقابله با ویروس کرونا، از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شود، در ابتدا قرار بود ششم آوریل برگزار شود اما «به منظور در اختیار داشتن زمان بیشتر برای مذاکرات پیش از نشست» به تعویق افتاد.

به دنبال اعلام این خبر و همچنین افزایش امیدواری‌ها نسبت به توافق کشورهای تولیدکننده نفت بر سر کاهش تولیدات، قیمت طلای سیاه امروز (سه‌شنبه) افزایش یافت و به سوی قلمرو امیدوارکننده پیش رفت.

براین اساس، نفت خام برنت با ۸۳ سِنت یا ۲.۵ درصد افزایش، هر بشکه ۳۳.۸۸ دلار معامله شد؛ این در حالی است که قیمت آن روز گذشته ۳ درصد ریزش داشت. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۹۵ سِنت معادل ۳.۶ درصد افزایش، هر بشکه ۲۷.۰۳ دلار دست به دست شد؛ این شاخص نیز در تازه‌ترین روز معاملات حدود ۸ درصد افت قیمت داشت.

بازارهای نفت از دو سمت با بدشانسی مواجه شده اند؛ یکی شیوع ویروس کرونا و دیگری جنگ نفتی در گرفته مابین روسیه و عربستان بر سر قیمت؛ در واقع پس از شکست مذاکرات اوپک و اوپک پلاس در اوایل ماه جاری بر سر کاهش تولیدات نفت، ریاض و مسکو تصمیم به اشباع بازار با تولیدات مازاد گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا