استان هاخراسان جنوبیویژه

انشعاب های آب، برق و گاز در این دو هفته قطع نمی شوند

رضا بهنام – خراسان جنوبی – عابدی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: بر اساس تأکید و دستور استاندار، طی این دو هفته اجرای طرح هوشمند اعمال محدودیت ها به منظور کنترل بیماری کرونا که از ابتدای آذرماه شروع شده، دستگاه های خدمات رسان به هیچ عنوان حق ندارند، نسبت به قطع انشعابات آب، برق و گاز مشترکین خود اقدام نمایند.
وی متذکر شد: حوزه اقتصادی استانداری این مصوبه را به دستگاه های مربوطه ابلاغ کرده و حوزه های متولی نیز این موضوع را تمکین نموده اند.
به گفته وی؛ این قاعده تا پایان مهلت اجرای محدودیت ها ادامه دارد.
معاون استاندار متذکر شد: این مصوبه رافع پرداخت الکترونیکی قبوض نیست و صرفاً در راستای عدم حضور مشترکان در بانک ها به جهت رعایت شیوه نامه های بهداشتی می باشد.
عابدی گفت: در بند ۱۴ مصوبات چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور نیز به این نکته اشاره شده که از اول آذرماه (۱/۹/۹۹) تا اول بهمن ماه(۱/۱۱/۹۹) به مدت دو ماه، پرداخت قبوض گاز نیز امهال می گردد.
وی ادامه داد: شرکت گاز استان در راستای اجرای این مصوبه، اطلاع رسانی لازم را انجام داده اند.
معاون استاندار تأکید کرد: از هم استانی های عزیز درخواست می شود چنانچه می توانند از طریق سامانه های پرداختی، قبوض خود را بپردازند، در این زمینه همراهی کنند تا خللی در ارائه خدمات پیش نیاید.
عابدی، این تصمیمات را نشان و نتیجه عزم دولت در حمایت از اقشار و گروه های مختلف عنوان کرد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات دولت در این زمینه، پرداخت تسهیلات ویژه به اقشار آسیب دیده از کرونا بود که بر اساس اطلاع رسانی هایی که صورت گرفت افراد متقاضی توانستند در این طرح از تسهیلات ۶، ۱۲ و ۱۶ میلیون تومانی بهره مند شوند.
معاون استاندار گفت: استان خراسان جنوبی برای پرداخت تسهیلات اقشار آسیب دیده از کرونا ۱۳۱ میلیارد تومان ردیف اعتباری در اختیار داشت.
عابدی با اشاره به این که ثبت نام متقاضیان برای بهره مندی از این تسهیلات تا آخر آبان ادامه داشته، متذکر شد: تا امروز بیش از ۵۶ میلیارد تومان به متقاضیان واجد شرایط از این ردیف تسهیلات پرداخت شده و ۲۰ میلیارد تومان نیز پرونده های تشکیل شده است که در ردیف پرداخت قرار گرفته اند.
وی تأکید کرد: به لحاظ پرداخت تسهیلات اقشار آسیب دیده از کرونا، خراسان جنوبی در ردیف استان های برتر قرار دارد.
به گفته وی؛ طرح های حمایتی دولت برای شرایط کرونا همچنان ادامه دارد و به فراخور شرایط جهت بهره برداری جامعه هدف، اطلاع رسانی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا