بانک-بیمه-بورس

اولین پذیره‌نویسی صندوق‌های ETF طی دو هفته آینده

به گزارش مهر رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: از زمانی که پذیره نویسی انجام می‌شود تا زمانی که واحدها تخصیص داده شود حدود ده روز طول می‌کشد در این زمان به صورت خودکار برای افراد کد بورسی صادر می‌شود.

علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: برای پذیره نویسی خرید صندوق‌های ETF داشتن کد بورسی شرط لازم نیست و همه افرادی که کدملی دارند می‌توانند پذیره نویسی کنند. بنابراین حق افرادی که کد بورسی ندارند ضایع نخواهد شد.

وی ادامه داد: از زمانی که پذیره نویسی انجام می‌شود تا زمانی که واحدها به افراد تخصیص داده می‌شود حدود ده روز طول می‌کشد در این زمان به صورت خودکار برای افراد کد بورسی صادر می‌شود و واحدها بر اساس آن کد بورسی تخصیص داده می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به کاهش نیاز به مراجعه حضوری با توجه به شرایط کرونا، گفت: دوستان ما در سازمان بورس و اوراق بهادار راهکارهایی را در نظرگرفته اند که حداقل حضور نیاز باشد. حضور فیزیکی تنها برای زمانی نیاز است که فرد، قصد فروش واحد را داشته باشد. بنابر این، بعد از پذیره نویسی کد بورسی به هر شخص داده می‌شود اما برای معاملاتی کردن آن واحد، هر فرد باید یکبار مراجعه حضوری کند.

صالح با بیان اینکه سازوکار خرید و فروش این واحدها هنوز قطعی نیست و به محض قطعی شدن اطلاع رسانی خواهد شد ادامه داد: این واحدها تا مدتی قابلیت خرید و فروش ندارد از زمانی که فروش این واحدها آزاد شود افراد باید به صورت حضوری مراجعه کرده و برای کد بورسی نیز احراز هویت خواهند شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این سوال که اولین صندوق کی عرضه خواهد شد، گفت: حداکثر ظرف دو هفته آینده اولین پذیره نویسی انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا