ورزشی

اینفانتینو: اولویت فیفا حفظ سلامت افراد است

رییس فدراسیون جهانی فوتبال گفت: به خطر انداختن زندگی انسان‌ها به خاطر فوتبال، رقابت و لیگ، هیچ ارزشی ندارد و همه فدراسیون‌ها باید این موضوع را در نظر داشته باشند.

به گزارش نقش نیوز، جیانی اینفانتینو روز جمعه در مورد برگزاری لیگ‌ها با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در دنیا، اظهار داشت: شروع دوباره لیگ‌ها، با توجه به همه‌گیری کرونا و بحران‌هایی که برای انسان‌ها به وجود آمده است،  اقدامی غیرمسوولانه خواهد بود و از فدراسیون‌های فوتبال می‌خواهم که از شروع زودهنگام لیگ‌ها خودداری کنند.

بحران ویروس کرونا، بسیاری از رویدادها و رقابت‌های مهم ورزشی را به حالت تعلیق درآورده است، اما برخی از فدراسیون‌های فوتبال از شروع دوباره لیگ‌ در کشورشان خبر دادند. اینفانتینو در مورد این موضوع خاطر نشان کرد: اولویت اول ما اصولی است که رقابت‌های بر اساس آن برگزار می‌شود و همه را به رعایت آنها دعوت می‌کنیم، این اولویت حفظ سلامت افراد است. این مهم‌ترین موضوع است. به خطر انداختن زندگی انسان‌ها به خاطر فوتبال، رقابت و لیگ، هیچ ارزشی ندارد. همه باید این موضوع را صریح بدانند و در نظر داشته باشند.

رییس فیفا ادامه داد: اگر شرایط بحران کرونا به طور کامل برطرف نشده باشد، شروع رقابت‌ها اقدامی بسیار غیرمسوولانه خواهد بود. اگر لازم باشد کمی بیشتر صبر کنیم، باید این کار را انجام بدهیم چرا که منتظر ماندن بهتر از پذیرش ریسک است.

اینفانتینو برنامه‌های فیفا برای کمک به بحران مالی ناشی از کرونا را تایید کرد و گفت: به دلیل تلاش‌های ما در فیفا، این سازمان حالا از قدرت مالی خوبی برخوردار است. این پول‌ها برای فیفا نیست، بلکه برای پول فوتبال است، پس وقتی فوتبال به آن نیاز دارد ما باید به فکر راه‌حلی برای استفاده از این ذخایر برای کمک به مردم باشیم و این مسوولیت ما است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا