اقتصادی

بازدهی 125 درصدی سرمایه‌گذاری سرچشمه در سه‌ماهه نخست امسال/ برنامه‌ریزی برای افزایش سوددهی شرکت‌های تابعه در سال 99

به گزارش «نقش نیوز»، ارجمندی با بیان این مطلب گفت: ارزش بازار سهام شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در تاریخ 1398/01/05، 6،217 ریال به ازای هر سهم و در 1399/04/03، 13،988 ریال به ازای هر سهم است که درمجموع طی این بازه زمانی بازدهی 125 درصدی را نصیب سهامدارانش کرده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با اشاره به اجرای برنامه افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته و مطالبات حال شده تا سقف 10.000 میلیارد ریال با هدف تنوع‌بخشی در سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌ها گفت: بخشی از این افزایش سرمایه از مبلغ 2.800 میلیارد ریال تا 3.400 میلیارد ریال در سال 1397 انجام‌شده و در 3 ماه اول سال 98 به ثبت رسید و همچنین افزایش سرمایه از مبلغ 3400 میلیارد ریال به 5100 میلیارد ریال در سال 98 انجام‌شده و در شش‌ماهه اول سال 99 به ثبت خواهد رسید.

وی افزود: همچنین افزایش ماشین‌آلات معدنی به‌منظور توسعه فعالیت‌های معدنی و توسعه فعالیت‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان از دیگر محورهای برنامه‌ریزی‌ شده شرکت سرمایه در سال 99 است.

ارجمندی به مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری در پروژه تولید مواد شیمیایی با مشارکت شرکت مس و مشارکت در حمل اسید سولفوریک تولیدی کارخانه اسید اشاره کرد و گفت: در این راستا و برای سرعت بخشیدن به امور این دو پروژه شرکت حمل و نقل ناو صنعت تاسیس شده است.

وی با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون سرعت‌بخشی جهت اتمام طرح‌ها و برنامه‌های قبلی در دستور کار قرار گرفته است بیان کرد: همچنین برخی از طرح‌ها و پروژه‌های جدید از قبیل پروژه مواد شیمیایی و تولید لاستیک‌های سنگین را برای همکاری و سرمایه‌گذاری با مشارکت ملی صنایع مس ایران طراحی و در دستور کار قرار دادیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری با تأکید بر این‌که از ابتدای سال جاری از فرصت بازار سرمایه جهت شناسایی سود و متنوع نمودن پرتفوی بورسی استفاده کرده‌ایم اظهار داشت: با توجه به انعقاد قرارداد فلوتاسیون سرمایه در ابتدای سال 98 و به دلیل شرایط نیمه تعطیل کشور در انتهای سال تا اواخر اردیبهشت 99، درمجموع پروژه فلوتاسیون اسید 20 درصد پیشرفت داشته است.

به گفته ارجمندی شرکت سرمایه‌گذاری به‌منظور توسعه فعالیت‌های معدنی خود، در سال 1396 اقدام به خرید تعداد 12 دستگاه ماشین‌آلات فوق سنگین خاک‌برداری از قبیل دامپتراک، شاول، لودر، بیل مکانیکی و دستگاه حفاری جهت شرکت‌های آریاناران سرچشمه و نوآوران مس کرد که بخشی از ماشین‌آلات مذکور در سال 1396 تحویل و بخش دیگر آن در 1397 تحویل شرکت‌های مذکور داده شده که این دستگاه‌ها به‌طور متوسط سالانه 4 میلیون مترمکعب به ظرفیت خاک‌برداری شرکت‌های مذکور افزوده است. از طرفی ارزش روز این دستگاه‌ها بالغ بر 10،000 میلیارد ریال است.

ارجمندی بیان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود با افزایش خاک‌برداری و فعالیت‌های معدنی در سال 1399 نیز سود این شرکت‌ها افزایش قابل‌توجهی نسبت به سال 98 داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا