یادداشت

با کمترین هزینه، کسب درآمد کنید!

بررسی کسب و کارهای بزرگ و موفق دنیا نشان می دهد که قریب به اتفاق آن ها با کمترین هزینه وارد حوزه ی کسب و کار شده اند.طبیعتا کسب درآمد در هر زمینه ای نیازمند پشت سرنهادن مقدماتی است که هزینه بر خواهد بود .شروع کسب و کارها یکی از اساسی ترین مراحل در پروسه ی کارآفرینی است. اکثریت افراد جامعه بر این عقیده اند که  شروع یک کسب و کار بدون پول هرگز امکان پذیر نخواهد بود و قریب به اتفاق بیش از نود درصد کارهایی که فکر راه اندازی آن را کرده ایم ،نیاز به پول و سرمایه اولیه داشته است. بله طبیعتا کسب درآمد در هر زمینه ای نیازمند پشت سر نهادن مقدماتی است که هزینه بر خواهد بود. اما بررسی کسب و کارهای بزرگ و موفق دنیا نشان می دهد که قریب به اتفاق آن ها با کمترین هزینه وارد حوزه ی کسب و کار شده اند و اکنون، یکه تاز حوزه ی فعالیت خود هستند. به همین دلیل برای اکثریت افراد سرمایه یکی از بزرگ ترین چالش های شروع کار یک کسب و کار هست و خواهد بود. بسیاری از علاقه مندان کارآفرینی، به دلیل نگرانی از نداشتن پول، هرگز رویاهایشان را دنبال نکرده اند و در همان ابتدا ،جوانه های ایده های ناب را در ذهنشان خشکاندند. البته جای هیچ شک و شبه ای نیست با سرمایه های هنگفت شروع و رشد کسب و کارها با سرعت بالاتری پیش خواهد رفت. اما راه اندازی یک کسب و کار، رشد آن و جهانی کردن آن حتما نیاز به سرمایه اولیه ندارد. سرمایه تنها یک سرعت دهنده، به روند رو به رشد است. منظورما این نیست که قرار است یک معجزه رخ بدهد، بلکه می توانید با در پیش گرفتن مراحل خاصی بدون پول و سرمایه، کارآفرین باشید. چرا که تقریبا تمام افراد ثروتمند دنیا بدون هیچ چیز شروع کردند.

درآمدزایی با هزینه کم
درآمدزایی با هزینه کم

اما واقعا چطور می توان یک کسب و کار را بدون داشتن و یا با حداقل سرمایه استارت زد؟ آغاز کارها همیشه سخت است. اما تلاش برای شروع کارآفرینی بدون سرمایه به مراتب سخت تر است. همه عوامل بیرونی شما را به ترک کارتان تشویق می کنند و شکست را برایتان امری حتمی می دانند. قطع به یقین موانع و مشکلات زیادی نیز سر راهتان قرارخواهد گرفت. که این موضوع در هر کسب و کاری متفاوت است. آنچه که در این میان حائز اهمیت است، کنار گذاشتن شک و تردید ها برای شروع کار است. از اینرو باید در قدم اول، طرز فکرتان را عوض کنید و به این باور برسید که بدون پول هم می توان یک کسب و کار را آغاز کرد. بهتر است در این گام ،کار فعلی خودتان را رها نکنید. چرا که شکست در مراحل اولیه استارت آپ ها، امری اجتناب ناپذیر است. همان آب باریکه ی فعلی به شما کمک می کند که نه تنها بر روی ایده ی اولیه ی خود بیشتر تمرکز کنید، حتی با وجود شکست هم چیزی از دست نداده اید. در گام دوم ،نقاط قوت تان را بشناسید و در همان راستا حرکت کنید. جان کلام اینکه بر‌طبق علاقه و تجربیات خود جلو بروید و کسب‌ و‌ کار خود را بر پایه دانش و مهارت‌های خود بنا کنید. درست است که همواره می‌توانید مهارت‌های جدید کسب کنید، اما این مسئله زمان و هزینه‌ بر است.

در طول مراحل راه اندازی کسب و کارتان سعی کنید که همه ی کارها را خودتان انجام دهید و از ریخت و پاش بیهوده و بهم زدن دفتر و دستک اضافی به شدت اجتناب کنید. شما کارتان را با حداقل سرمایه شروع کرده اید و به عنوان یک فرد با استعداد کارآفرینی اگر نتوانید یک دلار را ده دلار کنید، پس هرگز نمی توانید هزار دلار را به یک میلیون دلار تبدیل کنید. پس هرگز بی گدار به آب نزنید و کمی دست به عصا تر حرکت کنید. خلاء های بازار را شناسایی کنید و ببینید چه نقاطی برای بهبود وضعیت بازار وجود دارد؟ آیا می‌توانید حوزه ای را پیدا کنید که امکان کارآفرینی در مورد آن وجود داشته باشد؟ در نظر داشته باشید ،یکی از ایده‌های کسب‌‌ و‌ کار بدون سرمایه این است که خدمتی را ارائه دهید. حتی اگر هدف شما در کسب‌ و‌ کار مورد‌ نظرتان فروش محصولی خاص است، ارائه سرویس‌های خدماتی در شروع کار، شما را  به هدف تان نزدیک تر می کند.

برای هرایده ای که درسر دارید ،طرح تجاری اولیه داشته باشید. برای انجام فعالیت کارآفرینی، شما بایستی، ماموریت، اهداف بلند مدت، کوتاه مدت و چشم‌انداز آینده ی کسب و کارتان را بدانید. بر اساس این اطلاعات ، برنامه استراتژیک خود را طرح ریزی کنید و کسب و کار خود را شکل دهی نمایید.در نهایت، راه موفقیت خودتان را بسازید و اجازه ندهید نداشتن پول شما را از ساختن کسب و کار رویایی‌ تان بازدارد. شما باید با سرمایه کم ،کسب و کارتان را راه اندازی کنید. به دنبال اثربخشی و کارآیی در کسب و کارتان باشید تا با همین منابع محدود به موفقیت های نامحدود دست پیدا کنید.

منبع: تفاهم آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا