اقتصادی

بدنه کشتی ایرانی در تنگه سنگاپور آسیب دیده است

به گزارش نقش نیوز، محمد راستاد افزود: آسیب وارد شده به کشتی باری ایرانی در تنگه سنگاپور به دلیل به گل نشستن بوده و اقدام های لازم برای بررسی این سانحه و نجات این کشتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی توضیح داد: بر اساس آخرین اطلاعات رسیده، کشتی باری ایرانی مورد نظر، متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است و در تنگه سنگاپور از مسیر منحرف شده و به گل نشسته و اقدامات لازم برای بررسی میزان خسارت و چگونگی اقدام برای رفع مشکل این کشتی از سوی شرکت مالک در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: کمیته رسیدگی نیز پس انجام و تکمیل عملیات نجات بررسی خودش را درباره چرایی وقوع این حادثه شروع می‌کند و پس از مشخص شدن نتیجه حادثه با جزییات اعلام خواهد شد.

راستاد پیرامون این موضوع که براساس تصاویر منتشر شده از این حادثه، کشتی دیگری کنار این کشتی ایرانی حضور داشته و احتمال آسیب وارد شده بوسیله کشتی خارجی مطرح شده ،گفت: بر اساس اطلاعات بدست آمده، خمش ایجاد شده در بدنه کشتی و آسیب قابل مشاهده در تصاویر منتشر شده ناشی از به گل نشستن آن است، اما جزییات میزان خسارت و علل و عوامل حادثه پس از بررسی تیم سوانح اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با خدمه کشتی باری ایرانی ارتباط برقرار کرده‌اند و در زمان حاضر اولویت با عملیات نجات کشتی است که همچنان در محل مورد نظر بوده و به گل نشسته و برای عملیات نجات از تیم نجات بومی استفاده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، یک فروندکشتی از ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیست و دوم اردیبهشت ماه جاری هنگام عبور از تنگۀ سنگاپور به علت مشکلات فنی به گل نشست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا