ورزشی

بنا: حرف از چرخه انتخابی، بازارگرمی در رکود است/ می‌گویند لیگ را شروع می‌کنیم تا اسپانسر بگیرند

محمد بنا در گفتگو با ایسنا، درباره ارزیابی خود از قانون چرخه انتخابی تیم ملی که به تازگی از سوی فدراسیون کشتی برای انتخاب ملی پوشان ایران در رقابت های المپیک طراحی شده است، اظهار کرد: اینکه من با چرخه انتخابی موافق یا مخالفم و یا نقص دارد یا نه، همگی در جای خودش قابل بحث و بررسی است، اما در شرایطی که با شیوع کرونا هیچ چیز در جهان قابل پیشی بینی نیست و اصلا مشخص نیست که مسابقه ای برگزار می شود یا نه، بحث، حاشیه و یا درگیری بر سر چگونگی اجرای انتخابی تیم ملی نتیجه ای ندارد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: مثلا الان مسابقات قهرمانی کشوری بخشی از قانون چرخه انتخابی تیم ملی است و بعد از آن نفر اول قهرمانی کشوری با دیگر نفر مدال دار وزن خودش به تورنمنت بین المللی می روند. آیا در این شرایط اتحادیه جهانی کشتی اصلا تاریخی برای برگزاری مسابقات بین المللی تعیین کرده که ما بخواهیم بر سر چگونگی اجرای چرخه به نظر نهایی برسیم؟ هنوز هیچ چیز مشخص نیست و هیچکس نمی داند شرایط عادی چه زمانی حکمفرما می شود.

وی افزود: اسمش این است که ۱۴ ماه تا المپیک زمان داریم اما با این وضعیت که ۶ میلیون نفر در جهان درگیر کرونا شده اند و تمام اروپا و آمریکا با این ویروس دست به گریبانند، چطور می خواهیم برای حضور در تورنمنت بین المللی و حتی خود المپیک که برگزاری آن مشخص نیست برنامه ریزی کنیم. با این بحث ها انگار که می خواهیم یک بازاری را در رکود گرم کنیم.

بنا در ادامه گفتگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه همه برای بدنبال رسیدن به موفقیت هستند و برای آن از دیدگاه خودشان برنامه ریزی می کنند، گفت: چه کسی از قانون فرار می کند؟ هر کسی قانون انتخابی که در نظر دارد را پیاده می کند، من به یک شکل، غلامرضا محمدی به یک شکل و فدراسیون در دوره های مختلف نیز به یک شکل اما آیا ما شرایطی را داریم که اصلا اردو و مسابقه برگزار کنیم؟ کسی می تواند بگوید مسابقات بین المللی چه زمانی از سر گرفته می شود که ما بر اساس آن برنامه ریزی کنیم؟

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: مثلا در چنین شرایطی می گوییم می خواهیم لیگ کشتی را برگزار می کنیم، فقط برای اینکه اسپانسر بگیریم. کدام لیگ؟ به چه شکل و از چه زمانی؟ آیا با این شرایط اصلا اجازه برگزاری مسابقه داریم؟ هنوز لیگ فوتبال شروع نشده تست می دهند، ۴ تا و ۵ تا و ۶ تا تست کرونا در می آید برای اینکه مسابقات را برگزار نکنند. وقتی معلوم نیست المپیک برگزار می شود با نه آنوقت چطور صحبت از شروع لیگ می کنیم؟

وی افزود: همه چیز به آینده عاری از کرونا بستگی دارد، به نظر من اگر حتی یک کرونایی هم در جهان باشد، مسابقه ای برگزار نمی شود، مگر اینکه واکسن آن درست شود و مردم نجات پیدا کنند و همه چیز به روال عادی بازگردد.

بنا در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است فدراسیون در زمان نامناسبی نسبت به تدوین و اجرای چرخه انتخابی اقدام کرده است یا خیر، گفت: فدراسیون حق دارد برنامه های مدنظرش را دنبال و اجرا کند. هر فدراسیونی که می آید این حق را دارد که برای همه موارد از جمله انتخابی، داوری، مربیگری و هر موضوع دیگری تصمیم گیری کند. چه بهتر که الان مسابقه یا اردویی نیست درباره برنامه ریزی های کلی فکر کند و جلسه بگذارد تا معایب و نواقص را برطرف کند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: چرخه انتخابی هم به همان ترتیب سایر مسائل است. از ابتدا هم مشکلی نبود و رفتیم جلسه گذاشتیم، بحث و بررسی کردیم. اما بحث من بر سر اجرای آن است. اینکه که وقتی هیچ چیز مشخص نیست چطور می خواهیم آن را اجرا کنیم. چرخه انتخابی در ۳ پلن و برای المپیک پی ریزی شده اما مشخص نیست المپیک هم برگزار شود یا خیر.  ما ۱۰ وزن داریم که بخاطر حضور ۶ وزن در المپیک،  ۴ وزن دیگر تیم ملی در قانون فعلی دیده نشده که انشاالله باید برای سال های بعد کامل شود.

وی در پایان گفت: مشکلی وجود ندارد اما فکر می کنم حالا حالاها اصلا مسابقه ای برگزار نشود که بخواهیم چرخه انتخابی را پیاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا