استان ها

بنیاد برکت چهار هزار طرح اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می کند

به گزارش نقش نیوز، سید علی سجادی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گچساران افزود:این طرح های اشتغالزایی در زمینه های دامداری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی است.

وی بیان کرد: بنیاد برکتِ وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یکهزارو ۲۰۰ طرح اشتغال‌زا را در سال گذشته در روستاها و مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا کرد.

سجادی اظهار داشت: برای اجرای این تعداد طرح اشتغالزایی بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

وی گفت: همچنین بنیاد برکت در سال ۹۷ بیش از ۳۳۲ طرح اشتغالزایی با اعتباری بیش از ۷۰ میلیارد ریال در این استان و بویژه بخش چاروسا کهگیلویه ایجاد کرد.

سجادی ادامه داد:  این تعداد طرح‌های کارآفرینی در قالب مدل اشتغال‌زایی اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) و در زمینه های پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، تولید پوشاک، صنایع دستی، پرورش طیور و قالی‌بافی ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول اجرای این طرح در گچسارن هفت روستای بالای ۳۳۰ خانوار انتخاب شده  گفت: این طرح های اشتغالزایی در مراحل بعدی به ترتیب ۲۰ روستای بالای ۱۰۰ خانوار ، روستاهای دارای دهیار و  روستاهای بدون دهیار نیز اجرا خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: بنیاد برکتِ وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌برخودار، اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های کارآفرینی در مناطق محروم را در سرلوحه اقدامات خود قرار داده است.

حشمت الله صمیمی دوست ابراز کرد: سهم شهرستان گچساران در این تعداد طرح اشتغالزایی ۳۰۰ تا ۵۰۰ طرح اشتغالزایی است که برای اجرای این طرح ها بیش از ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: برای اجرای هر یک از این طرح های اشتغالزایی ۷۰ تا ۵۰۰میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته می شود.

صمیمی دوست ابراز کرد: این طرح ها در زمینه دامداری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی است و تمامی دستگاه های دولتی برای اجرای این تعداد طرح همکاری لازم را با بنیاد برکت داشته باشند.

صمیمی دوست با بیان اینکه برای اجرای این طرح ها فقط در موارد خاصی همچون استعلام از دامپزشکی نیاز به مراجعه به دستگاه های اجرایی است افزود: همه دستگاه های اجرایی موظف به همکاری با بنیاد برکت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا