سیاسی

بهره‌برداری از ۴ طرح صنعتی و معدنی با دستور رییس جمهوری

به گزارش نقش نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ظهر پنجشنبه از طریق ویدیو کنفرانس دستور آغاز بهره‌برداری از ۲ طرح تولیدی کنسانتره آهن صنایع معدنی فولاد سنگان و واحد تولیدی گندله آهن شرکت توسعه فولاد سناباد در خراسان رضوی صادر کرد.

رییس جمهوری همچنین در ارتباط تصویری با استان اصفهان طرح افزایش ظرفیت تولید یخچال و فریزر و بومی‌سازی اجزا و قطعات لوازم خانگی گروه صنعتی «انتخاب» و واحد تولیدی گلوکز نشاسته شرکت «شهدینه آران هشت بهشت» در این استان افتتاح کرد.

کنسانتره‌سازی فولاد سنگان (فولاد مبارکه) به ظرفیت تولید ۵ میلیون تن با سرمایه‌گذاری ارزی ۱۵۰ میلیون یورویی و سرمایه‌گذاری ریالی ۸۰۰ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسید که میزان اشتغال مستقیم آن ۵۰۰ نفر و غیرمستقیم آن ۳ هزار نفر است.

طرح گندله‌سازی ۲.۵ میلیون تنی سناباد نیز با سرمایه‌گذاری ثابت ۱۹۰ میلیارد تومانی و ۹۰۰ میلیون یوانی (شامل ۸۵۰ میلیون یوان یوزانس سه ساله) که به بهره‌برداری رسید برای ۲۸۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی می‌کند.

در طرح توسعه گروه انتخاب به ظرفیت سالیانه ۳۰۰ هزار دستگاه یخچال و فریزر در شهرک صنعتی مورچه‌خورت اصفهان به بهره‌برداری رسید  میزان سرمایه‌گذاری ثابت آن ۲.۵ میلیون دلار و در مجموع ارزی و ریالی ۴۰ میلیارد تومان است و برای ۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم می‌کند.

طرح «بومی‌سازی اجزا و قطعات لوازم خانگی» نیز با ظرفیت ۲ میلیون عدد و سرمایه‌گذاری ۴۶ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۱۷۰ نفری توسط گروه صنعتی انتخاب به بهره‌برداری می‌رسد.

طرح تولید نشاسته، گلوکز، روغن ذرت و گلوتن شرکت شهدینه آران هشت بهشت نیز با ظرفیت تولید سالیانه ۹۵ هزار تن در شهرستان شاهین‌شهر و میمه به بهره‌برداری رسید که برای ۳۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم می کند؛ میزان سرمایه‌گذاری ثابت در این طرح ۳۳۵ میلیارد تومان و ۱۲.۸ میلیون دلار بوده است.

استان اصفهان قلب ایران است 

رییس جمهوری در جریان آیین بهره برداری طرح تولید لوازم خانگی در اصفهان درباره درخواست فرایند تخصیص ارز و تامین منابع نقدی گفت: این موضوع در دولت و از دستگاه های مربوطه پیگیری می کنیم و این قول را هم می دهم اما مشروط به این که شما هم متقابلا قول بدهید صادرات محصولات لوازم خانگی را افزایش دهید تا ارزاوری مطمئنی را به وجود بیاورد و ما نیز همه آن ارزها را به تولیدکنندگان برای تامین کیفیت و قطعات مورد نیاز تخصیص دهیم.
روحانی همچنین پس از گزارش استاندار اصفهان درباره وضعیت اقتصادی استان و روند مقابله با بیماری کرونا گفت: استان اصفهان قلب ایران است و از مردم این استان که همیشه در زمینه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و امروز در تولید ملی جزو پیشتازان در کشور است، تشکر می کنم.
رییس جمهوری تصریح کرد: با هم خلوص نسبت به کارکران و مهندسان و فعالان تولید تواضع می کنم و دست تمام افرادی که برای توسعه و تولید کشور شبانه روز می کنند، می بوسم.
روحانی با گرامیداشت نام و یاد شهیدان خرازی کاظمی و سردار سلیمانی گفت: امیدوارم روز به روز اصفهانی پرنشاط تر و ایرانی سربلند داشته باشیم.

شعیه و سنی در کنار هم برای اعتلای ایران 

روحانی در آیین آغاز بهره برداری دو واحد بزرگ صنعتی و معدنی در منطقه سنگان شهرستان خواف واقع در جنب شرقی خراسان رضوی هم گفت: برادران شیعه و سنی در جای‌جای کشور در کنار یکدیگر برای اعتلا و توسعه ایران تلاش می‌کنند.
رییس جمهوری افزود: خوشحالیم امروز این افتتاح مهم در خراسان رضوی و منطقه خواف تحقق می‌یابد؛ این افتتاحیه نتیجه تلاش و فعالیت همگی برادران شیعه و اهل سنت در کنار یکدیگر است.
وی گفت: کارگران و مهندسان کار بزرگی در سنگان خواف انجام دادند و این منطقه به پایگاه بزرگ معدنی در کشور تبدیل شده که برای همه باعث افتخار است و امیدواریم طرح کنسانتره جدید نیز در این منطقه آماده بهره‌برداری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا