بانک-بیمه-بورس

بیمه بیکاری کرونا به ایستگاه پرداخت رسید

بیکاری، یکی از تبعات اقتصادی شیوع کروناست که به ‌واسطه اعمال محدودیت‌های ترددی و تعطیلی کسب ‌وکارها، دامن‌گیر بخش قابل‌توجهی از نیروی کار کشور می‌شود.

دولت برای حمایت از معیشت کسانی که بالاجبار در دوره شیوع کرونا کار خود را از دست داده‌اند، پنج هزار میلیارد تومان در نظر گرفته که با تزریق به صندوق بیکاری، صرف حمایت از کسانی خواهد شد که با تعطیلی مشاغل در اپیدمی کرونا از ادامه کار بازمانده‌اند.

برای همین منظور سامانه‌ای به آدرس bimebikari.mcls.gov.ir  راه‌اندازی شد تا افراد درخواست خود را در آن ثبت کنند.

بر اساس این گزارش مشاغل پرخطر تا پایان اردیبهشت و مشاغل کم خطر که از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده‌اند، تا پایان فروردین ماه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

بر اساس آخرین آمار ۸۲۲ هزار و ۸۶۸ نفر در سامانه بیکاری درخواست خود را ثبت کردند که از این تعداد ۶۸۹ هزار و ۹۲ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری کرونا شناخته شدند.

پرداخت بیمه بیکاری مشمولان در انتظار اختصاص بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور بود که «محمد باقر نوبخت» رییس این سازمان هفته گذشته (۲۴ اردیبهشت ماه) مجوز تخصیص ۱۲۸۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات ریالی منابع یک میلیارد یورویی صندوق توسعه برای تامین هزینه‌های مدیریت تبعات اقتصادی ناشی از کرونا به صندوق بیمه بیکاری سازمان تامین  اجتماعی را ابلاغ کرد.

بر این اساس شب گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تمام مقرری بگیرانی که در اسفند سال گذشته بیکار شده اند ظرف ۲۴ ساعت آینده پیامک تایید نهایی دریافت می‌کنند. مطابق این پیامک متقاضیان باید حداکثر ظرف مدت ۱۲ ساعت به سامانه «ثبت درخواست بیمه بیکاری» مراجعه و شماره حساب بانکی خود را درج کنند.

ملی، ملت، صادرات، تجارت، رفاه کارگران و سپه، شش بانک عاملی هستند که مشمولان باید شماره حساب متعلق به خود در این بانک ها را، در سایت بیمه بیکاری به ثبت برسانند.

فرآیند شناسایی مشمولان و واریز بیمه بیکاری فروردین نیز بلافاصله پس از پرداخت مرحله اول واریز مقرری بیمه بیکاری اسفندماه، آغاز می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا