بانک-بیمه-بورس

بیمه پارسیان ، همچنان در«سطح یک» توانگری مالی

با اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران سطح توانگری مالی شرکت بیمه پارسیان در سال 1400، همچنان در سطح اول صنعت بیمه قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز، بیمه پارسیان درحالی توانست بالاترین سطح توانگری مالی را از آن خود کند که یکی از مهم ترین نکاتی که می توان در شناساندن یک شرکت بیمه ای خوب کمک کند، توانگری مالی آن شرکت بیمه است. توانگری مالی، میزان توان مالی شرکت در انجام تعهدات مالی است وهرچه این توان مالی بیشتر باشد، شرکت در جایگاه بهتری قرار خواهد گرفت. با توجه به اعلام نسبت توانگری مالی شرکت های فعال در صنعت بیمه کشور در سال جاری، بیمه پارسیان با حفظ جایگاه خود همانند سال های اخیر در سطح اول صنعت بیمه قرار گرفت و با افزایش نسبت توانگری مالی این شرکت به عدد 155، این جایگاه همچنان برای بیمه پارسیان محفوظ ماند.

در متن تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آمده است؛ بر اساس اجرای ماده 6 نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه برای بیمه پارسیان با توجه به صورت های مالی سال 99 و همچنین محاسبات و تعدیلات جدید این شرکت ضمن ارتقای نسبت توانگری مالی خود همچنان در سطح اول توانگری مالی صنعت بیمه کشور با عدد 155 به کار خود ادامه می دهد. بر این اساس نسبت توانگری مالی به شرکت هایی تعلق می گیرد که برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گزاران از توانایی کافی برخوردارند. همچنین بیمه مرکزی همواره به این نکته تاکید دارد که بیمه گذاران در انتخاب بیمه گر خود این مورد را به دقت بررسی و مدنظر داشته باشند.

بیمه پارسیـان در فعالیت بیمه گری خود همواره سعی در حفظ سبد پرتفوی مناسب، رشد فروش و توجه ویژه به مدیریت ریسک حرفه ای داشته تا همچنان به عنوان یک شرکت توانمند و حرفه ای در صنعت بیمه کشور جایگاه خود را حفظ و در رشد و ارتقاء آن و ارایه خدمات هرچه بهتر به بیمه گزاران خود حرکت نماید.لازم به ذکر است، توانگری مالی شرکت های بیمه ای در ایران دارای ۵ سطح است که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و اعلام می شود. شرکت هایی که در سطح یک قرار دارند از نظر توانگری مالی عالی هستند و هر چه این سطح کاهش و به سمت سطح پنج برود ضعیف تر می شوند. شرکت هایی که درسطح «یک» توانگری قرار دارند، از توانایی کافی برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گذاران و صاحبان حقوق آنها برخوردارند و یکی از اقدامات فنی در راستای حفظ و توسعه توانگری مالی یک شرکت بیمه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا