بانک-بیمه-بورس

بیمه ۵۰۰هزار خانه روستایی از سوی بانک مهر ايران، اقدامي ارزشمند است

به گزارش نقش نیوز حسینعلی امیری- معاون امور مجلس رئيس جمهور اظهار کرد: اقدام بانک قرض الحسنه مهر ايران براي بيمه ۵۰۰هزار خانه روستايي در سه استان کشور، بسيار ارزشمند است. به گزارش تفاهم آنلاین، آیین رونمايي از بيمه حوادث ۵۰۰هزار خانه روستايي و سامانه احراز هويت غيرحضوري سجام توسط اين بانک با حضور حسينعلي اميري- معاون امور مجلس رئيس جمهور،مرتضی اکبری- مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، اسماعيل نجار- رئيس سازمان مديريت بحران، اسماعيل جليلي- معاون امور حقوقي و مجلس وزارت امور اقتصادي و دارايي و حسين فهيمي- مديرعامل شرکت سپرده‌گذاري مرکزي اوراق بهادار برگزار شد و سند بيمه مربوط به هر يك از استان‌ها به نمايندگاني از استانداري‌هاي آن‌ها ارائه شد. امیری در این مراسم اظهار کرد: در مجموعه بانک مهر ایران انسان‌هاي شريف، مؤمن و مسئوليت‌پذيري حضور دارند که علاقه‌مند هستند به افرادي خدمت کنند كه در مناطق كمتر توسعه يافته سكونت دارند. از دكتر اكبري، مديرعامل محترم بانك مهر ايران و اعضاي هئيت مديره آن تشكر مي‌كنم. وی درباره اهمیت قرض‌الحسنه گفت: آیه ۲۴۵ سوره بقره می‌فرمايد کيست که خدا را قرض‌الحسنه دهد تا خدا بر او به چندين برابر بيفزايد؟ همچنين در آيات ديگر قرآن و همچنين روايات مختلف بر قرض‌الحسنه و ثواب آن تاکيد شده است.

امیری این‌طور ادامه داد: اینکه ثواب قرض‌الحسنه از صدقه بيشتر است شايد به اين علت است کسي که صدقه دريافت مي‌کند ممكن است واقعا به آن احتياج نداشته باشد، اما كسي كه قرض‌الحسنه مي‌گيرد، حتما به آن نياز دارد. در روايت آمده كساني كه دست افراد باحيا را گرفته و به آن‌ها كمك مي‌كنند، روز قيامت خداوند آن‌ها را در سايه خود قرار مي‌دهد. وی با اشاره به شرایط فعلی، اظهار کرد: اکنون به‌علت شرایط همه‌گيري بيماري کرونا، اقشار کم‌درآمد با مشكلات اساسي مواجه شده‌اند و به دنبال قرض‌الحسنه هستند. خوشبختانه فرهنگ قرض‌الحسنه در كشور ما در خانواده‌ها و بين افراد مؤمن شكل گرفته و از جهت تاريخي قدمت زيادي دارد. در سال‌هاي اخير كه تنگناهاي اقتصادي بيشتر شده، موضوع قرض‌الحسنه اهميت بيشتري پيدا كرده است. معاون امور مجلس رئیس جمهور اظهار کرد: عمده تسهیلات بانک مهر ایران به اقشار آسيب‌پذير، بنگاه‌هاي کوچک، زنان سرپرست خانوار ارائه شده است. همچنين بخش قابل توجهي از تسهيلات اين بانك به مددخواهان نهادهاي حمايتي ارائه مي‌شود. وی با اشاره به اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران در روستاها گفت: یکی از کارهاي نوآورانه بانک مهر ايران بيمه ۵۰۰ هزار خانه روستايي در برابر حوادث طبيعي است. يكي از كاركردهاي حكومت‌ها ايجاد شرايطي است كه مردم بتوانند با امنيت رواني زندگي كنند.  وی گفت: کاری که بانک مهر ایران انجام داده و ۵۰۰هزار خانه روستایي را در سه استان بيمه کرده، بسيار ارزشمند است.

پرداخت ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه

مرتضی اکبری- مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران نیز در ادامه این مراسم گفت: افتخار ما اين است که در طرح بيمه ۵۰۰هزار خانه روستايي، سه استان كمتر برخوردار كشور را انتخاب كرده‌ايم. مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: مردم کشور مدت‌ها با بانك‌هاي تجاري سروكار داشته‌اند كه آن‌ بانك‌ها اغلب مشتريان كلان دارند. بانك قرض‌الحسنه ‌مهر ايران به‌نوعي بانك مستضعفان است و اغلب مشتريان آن ساكن استان‌هاي محروم هستند. اکبری اظهار کرد: از آنجایی که وام‌های بانک مهر ايران خرد است، سعي كرده‌ايم اين وام‌ها را با فرآيندهايي ساده به مردم تخصيص دهيم. سال گذشته به دو ميليون و ۳۰۰هزار نفر تسهيلات دهيم. بانك مهر ايران سال ۱۳۹۵ به ۵۰۰هزار نفر تسهيلات داده و افزايش تعداد تسهيلات‌گيرندگان در طول اين سه سال قابل توجه است. اين در حالي است كه تعداد كاركنان بانك از سال ۱۳۹۵ افزايش نيافته است. اين موضوع نشان مي‌دهد بهره‌وري نيروي انساني در اين بانك به‌شدت در حال رشد است. وی با اشاره به خدمات گسترده این بانک در حوزه بانکداری الکترونیکي، گفت: بانك مهر ايران خدمتي ارائه كرده كه براي نخستين بار هر كسي مي‌تواند با همراه‌ بانك افتتاح حساب كند و تمام فرآيندهاي آن روي موبايل انجام شود. بيماري كرونا باعث شد سرعت توسعه بانكداري الكترونيكي را بيشتر كنيم. اکبری این طور ادامه داد: سال جاری حجم زیادي از مردم به بازار بورس مراجعه کردند و کارشان بعضا با تأخيرات زياد انجام مي‌شد. همان زمان پيشنهاد داديم با عنايت به تجربه افتتاح حساب آنلاين، احراز هويت سجام را هم انجام دهيم. مسيري که داريم تعريف مي‌كنيم، در جهت اين است كه مشتريان و كاربران كمترين دشواري را براي دريافت خدمات داشته باشند. اگر روزي بتوانيم باعث شويم مراجعات مردم به بانك‌ها را به حداقل برسانيم، خدمت بزرگي به مردم كرده‌ايم. مدیرعامل بانک مهر ایران افزود: اگر ضمانت تسهیلات نیز به صورت الکترونيکي انجام شود، نياز به حضور مردم در شعبه کمتر مي‌شود و تا سه ماه آينده بخش زيادي از تسهيلات ما به همين صورت پرداخت مي‌شود.

اکبری درباره تسهیلات پرداختی بانک مهر ایران به روستاييان و نيازمندان يادآور شد: از سال ۱۳۹۷ براي پرداخت ۶۰هزار فقره تسهيلات به روستاييان برنامه‌ريزي کرده‌ايم که بخش عمده آن تا كنون انجام شده است. همچنين ۲۸۰هزار فقره تسهيلات با همكاري كميته امداد در حوزه معيشت و اشتغال‌زايي خرد پرداخت شده كه ارزش آن به ۱۸۰۰ ميليارد تومان مي‌رسد و عمدتاً هم مربوط به روستاها بوده است. وی در همین رابطه افزود: برای بهسازی خانه‌هاي روستايي، تفاهم‌نامه‌اي با بنياد مسکن به امضا رسانده‌ايم که شامل ۲۲هزار خانه روستايي است و تا کنون ۱۲هزار مورد آن پرداخت شده است. مدیرعامل بانک مهر ایران درباره بیمه کردن ۵۰۰هزار خانه روستایي از سوي اين بانک گفت: افتخار ما اين است که در طرح بيمه ۵۰۰هزار خانه روستايي، سه استان كمتر برخوردار (سيستان و بلوچستان، ايلام و خراسان جنوبي) را انتخاب كرده‌ايم. اين مسئله دغدغه دولت نيز هست و باعث مي‌شود نگراني‌هاي دولت در اين حوزه كاهش يابد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه شکل‌گیري بانک مهر ايران گفت: اين بانک در سال ۱۳۸۶ با سرمايه‌گذاري ۱۰ بانک و سرمايه اوليه ۱۵۰۰ ميليارد تومان تشكيل شد كه سال گذشته اين سرمايه به ۲۵۰۰ ميليارد تومان افزايش يافت. اکبری اظهار کرد: اکنون حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان منابع مردم نزد این بانک است، ۶۰ هزار ميليارد تومان تسهيلات از ابتداي فعاليت اين بانك پرداخت شده كه ۳۰ هزار ميليارد تومان آن وصول شده و باقي هنوز دست مردم است و سررسيد دريافت آن فرا نرسيده است. نسبت معوقات در اين بانك حدود نيم درصد است. سال گذشته حدود ۲ ميليون و ۳۰۰هزار نفر از تسهيلات بانك برخوردار شدند و امسال براي ۳ ميليون نفر برنامه‌ريزي كرديم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا