کارآفرینی

تشکیل کمیته پشتیبانی از تولید در وزارت تعاون 

 مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حسب دستور مقام عالی وزارت کمیته پشتیبانی از تولید با محوریت معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال و کمیته مانع زدائی با محوریت دبیر هیات امناء سازمان‌ها و صندوق‌ها برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در این وزارتخانه تشکیل شد.

به گزارش نقش نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر روز چهارشنبه به نقل از کریم یاوری در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اعلام کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای آماده است تا نیروی کار مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی کشور را با آسان ترین شیوه ممکن و با روش‌های نوین ارائه آموزش‌های مهارتی و حرفه ای آموزش دهد.

وی یادآورشد:مهارت آموزی نیروی کار و آموزش‌های فنی و حرفه ای از الزامات مهم تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها است.

یاوری گفت: نیروی کار با دانش و مهارت کافی و داشتن حرفه و تخصص لازم می‌تواند کمک موثری در پشتیبانی امر تولید داشته باشد.

وی اضافه کرد: برطرف کردن مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار، گره گشایی و تسهیل امور آنان برای صیانت از نیروی کار، حفظ فرصت‌های شغلی و توسعه اشتغال نیروی کار جدید با توسعه آموزش‌های مهارتی در بنگاه‌های اقتصادی از اولویت‌های این وزارتخانه است.مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر تامین تسهیلات ارزان و آسان که به سهولت در اختیار سرمایه گذاران، کارآفرینان و کارفرمایان بنگاه‌های اقتصادی قرار گیرد، در راستای تحقق شعار سال تاکید کرد.وی یادآورشد: توجه به بیمه، بازنشستگی و درمان نیروی کار و مشمول از جمله تاکیدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مسئولان کمیته‌های پشتیبانی و مانع زدایی است.

یاوری ادامه داد: بر حسب دستور مقام عالی وزارت روان سازی در امر ایجاد بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی، مانع زدائی از روند تولید و کارآفرینی و روان سازی در اجرای قوانین و مقررات حاکم بر کار و تولید و توجه جدی به برطرف کردن موانع از پیش پای تولیدکنندگان و کارآفرینان و سرمایه گذاران از برنامه های کاربردی این وزارتخانه در سال جاری است.

وی گفت: در استان بوشهر در سال ۹۹ با تشکیل ۶۴ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ، ۷۰۸ پرونده مطرح و طی ۸۳۲ مصوبه مشکلات واحدهای مشکل‌دار استان بررسی و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا