آخرین اخباراستان هاخراسان جنوبی

تصویب اختصاص ۲۸۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به پروژه راه آهن بیرجند

رضا بهنام – خراسان جنوبی – «محمدصادق معتمدیان» با بیان مطلب فوق اعلام کرد: جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی عصر دیروز به ریاست رئیس جمهوری تشکیل و با تخصیص تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی به پروژه ریلی استان یعنی پروژه بیرجند – قاینات – گناباد موافقت شد.

استاندار خراسان جنوبی از موافقت با تخصیص تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی به پروژه ریلی استان خبر داد و گفت: با تامین منابع مالی مورد نیاز این ابرپروژه در شرق کشور با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته با پیگیری‌های مجدانه‌ای موفق شدیم مصوبه‌ای را از دولت اخذ کنیم که مقرر شد براساس یک مدل مالی جدید که اولین بار در کشور مصوب شده بتوانیم منابع مالی را برای این ابرپروژه در شرق کشور تامین کنیم، ادامه داد: براین اساس کنسرسیومی متشکل از ۶ شرکت بزرگ راهسازی کشور تشکیل می شود و براساس مدل ۱۰، ۲۰، ۷۰ یعنی ۱۰ درصد آورده دولت، ۲۰ درصد آورده اولیه این کنسرسیوم و ۷۰ درصد هم منابعی است که از طریق صندوق توسعه ملی با عنوان تسهیلات به این کنسرسیوم تخصیص داده می‌شود.

معتمدیان بیان کرد: چند ماه پیش کمیته فنی هیات امنای ارزی تشکیل شد که با اکثریت آرا موافقت کردند این پرداخت انجام شود و دیروز (چهارشنبه) هم در این جلسه با تصویبی که انجام گرفت، امیدواریم با سرعت بیشتر این ابرپژوه در استان انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تا ۲ یا سه ماه آینده مراحل انعقاد قرارداد این کنسرسیوم با وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد، افزود: بانک‌های عاملی که در قالب یک سندیکا، سازماندهی شدند مسئولیت پرداخت تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی به کنسرسیوم را خواهند داشت و در ۶ جبهه همزمان ۶ شرکتی که تشکیل دهنده این کنسرسیوم هستند، احداث راه‌آهن را براساس مصوبه حداکثر طی مدت ۴ سال باید به اتمام برسانند.

به گفته وی خوشبختانه همه مراحل اقدامات از جهت اقدامات زیربنایی، اقدامات روبنایی و ریل‌گذاری‌ها و ایجاد ایستگاه‌ها در مسیر شامل ۲ ایستگاه در بیرجند و قاین انجام خواهد شد.

معتمدیان با بیان اینکه این قطعه ۲۷۱ کیلومتر است، تصریح کرد: آورده دولت در قالب ۹۰ کیلومتر در ۲ پروژه یک قطعه در بیرجند که سال گذشته ما شروع کردیم و یک قطعه هم در گناباد در ایستگاه یونسی به سمت خضری در حال انجام است که سهم دولت تخصیص داده شده و تا چند ماه آینده با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم امیدواریم شاهد آغاز عملیات اجرایی از ناحیه کنسرسیوم باشیم که در قالب یک شرکت احداث، کار خودشان را انجام می‌دهند.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: برای اولین بار در کشور دولت موافقت کرده از محل صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های ریلی تسهیلات ریالی تخصیص داده شود که نشان از توجه دولت به استان است و در پایان دولت به خصوص آغاز ابرپروژه‌ها به سختی انجام می‌شود که امیدواریم با تلاشی که انجام می‌شود این اقدامات سرعت بیشتری بگیرد.

معتمدیان با قدردانی از تلاش و پیگیری مجمع نمایندگان استان به ویژه نماینده قاینات و زیرکوه و سایر مدیران برای سرعت بحشی به این پروژه ریلی، گفت: امیدواریم بتوانیم یکی از مطالبات بحق مردم را که قطعا در استان و شرق کشور تحول ایجاد خواهد کرد را سریعتر تحقق ببخشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا