اقتصادی

تعمیق ساخت داخل برنامه محوری وزارت صمت

«سید محمد هادوی» افزود: اردیبهشت ماه سال گذشته قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در خرداد ماه هم ابلاغ شد.

نوشته های مشابه

وی اظهارداشت: این قانون قدم بسیار جدی در راستای استفاده حداکثری از توان داخلی است.

رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده است.

هادوی تصریح کرد: سال گذشته اقدام بسیا خوبی در راستای استفاده حداکثری از توان داخل برای پیشبرد امور صنعتی در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید نامگذاری شد و اجرای نهضت ساخت داخل هم بر همین اساس یعنی شعار سال و تصویب قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی در کشور کلید خورد.

رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه تعمیق ساخت داخل در اشتغالزایی، رونق اقتصادی وصرفه جویی ارزی بسیار موثر است.

وی افزود: پروژه ها و طرح های بزرگی که در کشور ارز بری بالای داشت نهضت تعمیق ساخت داخل باعث مقدار زیادی از ارزبری پروژه ها با بهم رسانی نیازهای مجریان طرح و توانمندسازان داخلی تبدیل به ساخت داخل و مانع خروج ارز از کشور شود.

هادوی با اشاره به اینکه توانمندی های خیلی خوبی در سطح کشور وجود دارد، اظهارداشت: علاوه بر این در سال گذشته ۱۰ میز تخصصی تعمیق ساخت داخل شامل صنعت برق، الکترونیک و مخابرات، خودرو، پتروشیمی، موتور سیکلت، نیروگاهی و غیره برگزار شد. برگزاری این میزها نیز یک میلیارد دلار صرفه جویی ارزی برای کشور در برداشته است.

رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۰ باید ۱۰ میلیارد دلار از واردات قطعات، تجهیزات ، ماشین آلات و نظایر این در کشور داخلی سازی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا