آخرین اخبار

تمایل به مبادله نفت با ونزوئلا/نگرانی از وضعیت روستایی در سیستان‌/استقرار نماینده در خوزستان

به گزارش نقش نیوز، علی ربیعی در نشست خبری خود با اهالی رسانه در پاسخ به این پرسش که واکنش ایران نسبت به تهدید آمریکا درباره جلوگیری از صادرات نفت ایران به ونزوئلا چیست؟ اظهار کرد: هیچ کشوری ملزم به رعایت تحریم‌های یکجانبه آمریکا نیست و ما هم مایل به داشتن رابطه تجاری و مبادله نفت با ونزوئلا هستیم. ما می‌خواهیم از عدم راهزنی دولت آمریکا که مسبوق به سابقه است مطمئن شویم و امیدواریم که جامعه جهانی هم در این زمینه کارهای لازم را انجام دهد.

هیچ کشوری ملزم به رعایت تحریم‌های یکجانبه آمریکا نیست

مایل به داشتن رابطه تجاری و مبادله نفت با ونزوئلا هستیم

وی افزود: امیدواریم آمریکا دچار چنین خطایی نشود و البته که ما در صورت هرگونه اقدامی در این زمینه تمام گزینه‌ها را برای خود محفوظ می‌دانیم و به فراخور آن واکنش نشان خواهیم داد.

وقتی خواستیم وزارت بازرگانی ایجاد کنیم گفتند به دنبال وزارت رانت هستند

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که علت استفاده از برخی نمایندگان فعلی مجلس پس از پایان مسئولیت در دولت چیست، گفت: در فضای مجازی اظهاراتی در این زمینه شد که متاسفانه قلب واقعیت است و آنچه بیان شده غیر از این است. ما در دوران تحریم که زندگی روزمره مردم نیاز به کنترل بازار و تامین مایحتاج مردم داشت وقتی قصد کردیم که وزارت بازرگانی را ایجاد کنیم گفتند که به دنبال ایجاد وزارت رانت هستند.
دستگاه‌ها حق بکارگیری نمایندگان سابق مجلس را ندارند

ربیعی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از فشار دستگاه‌ها و باز بودن دست آنان برای نه گفتن، دولت تصمیم گرفت که این مورد با تشکیل یک کمیته در دفتر رییس جمهوری بررسی شود؛ البته دستگاه‌ها حق بکارگیری نمایندگان سابق مجلس را ندارند ولی افرادی هم هستند که الان نماینده‌اند و پس از پایان این دوره به همان کار قبلی خودشان که کارمندی دولت بوده برگردند همچنین افرادی هم هستند که ظرفیت‌های انسانی ما هستند.

در تهران و آذربایجان شرقی مسئله حادی نداریم

در سیستان و بلوچستان در مورد یک روستا نگرانی داریم

نماینده رییس‌جمهور در استان خوزستان مستقر شده است

وی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه آیا با نزدیکی تعطیلات عید فطر در استان‌هایی که شیوع کرونا وضعیت حادی دارد، محدودیت عبور و مرور انجام می‌شود یا نه، گفت: ما در تهران و آذربایجان شرقی مسئله حادی نداریم؛ اما احتیاط را داریم. در استان سیستان و بلوچستان در مورد یک روستا نگرانی داریم و در استان خوزستان هم این نگرانی وجود دارد که نماینده رییس جمهوری هم در این استان مستقر شده و  محدودیت‌های داخل استانی را هم در نظر گرفتیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: همچنین در آن روستای مورد نظر در استان سیستان و بلوچستان هم غربالگری در حال انجام شدن است و امیدواریم در هر دوی این مناطق به شرایط قبل برگردیم، اما بدانیم که در مناطقی که وضعیت مناسب هست نیز اگر احتیاط و مراعات انجام نشود به شرایط بحرانی برمی‌گردیم.

از ۳۰ بهمن تاکنون میزان مرگ پایینی در تهران ثبت شده است

ربیعی یادآور شد: خوشبختانه استان تهران در روزهای اخیر و مشخصا از ۳۰ بهمن تاکنون میزان مرگ پایینی در تهران ثبت شده است که باید شکرگزار باشیم و از مردم نیز درخواست کنیم همچنان احتیاط و مراعات را انجام دهند.

وی در پاسخ به بخش دیگری از پرسش ایسنا مبنی بر اینکه آیا محدودیت ترددهای بین استانی در نقاطی مانند تهران و خوزستان برای تعطیلات عید فطر انجام می‌شود یا نه، تصریح کرد: فعلا بنایی برای اعمال محدودیت های بین استانی نداریم و همین محدودیتهای داخل استانی را در نظر گرفته و لازم تشخیص داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا