فرهنگی

تهیه چارچوب بازگشایی دبستان‌ها از ۱۵ شهریور/اعلام نحوه فعالیت مدارس

به گزارش ایسنا رضوان حکیم‌زاده، در پی اعلام مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه، درباره جزئیات این بازگشایی در دوره ابتدایی اظهار کرد: هنوز جزئیات و برنامه‌های تنظیمی قطعی نشده است که بتوانیم آن را اعلام کنیم؛ پس از قطعی شدن برنامه‌ها و سناریوهای مطرح شده، حتما موارد را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی افزود: در برنامه‌ریزی‌های ما برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده تفاوت دوره ابتدایی با دوره‌های دیگر لحاظ می‌شود حتی تفاوت دوره اول ابتدایی با دوره دوم ابتدایی را در نظر می‌گیریم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: علاوه بر این، شرایط مدارس از حیث تعداد و تراکم جمعیت دانش آموزی و همچنین موضوعات درسی جزو فاکتورهایی هستند که مورد توجه قرار می‌گیرند.

حکیم‌زاده با اشاره به مدل ترکیبی آموزش حضوری و مجازی به صورت توامان، درباره لغو تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نیز گفت: احتمالات مختلفی مطرح و ممکن است اگر به زمان بیشتری برای آموزش نیاز باشد و دانش آموزان را به دو گروه تقسیم کنیم، لازم است از ظرفیت پنج شنبه‌ها هم استفاده کنیم.

وی افزود: چارچوب کلی برنامه بازگشایی مدارس تهیه شده است و سعی می‌کنیم زمانی اطلاع رسانی را انجام دهیم که تصویر دقیقی از اوضاع در دست داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا