یادداشت

جلب اعتماد مشتری ها با اینفلوئنسرمارکتینگ

همه ی ما می دانیم که دردنیایی بسیار متفاوت از چند سال قبل زندگی می کنیم. در دنیایی که همه چیز با تلفن های همراهمان، اینترنت و شبکه های اجتماعی به شدت پیوند خورده است. حتی روابط دوستانه، دید و بازدیدها، خریدها، اطلاع از خبرها و صدها موارد اتفاقات روزمره که در گذشته در قالب دنیای حقیقی رخ می داد، اکنون در دنیای بی حد و مرز فضای مجازی در حال رخ دادن است. به تبع آن با شکل گیری این دنیای جدید، شغل های متفاوت تری نیز به وجود آمده اند که دنیای مارکتینگ را به شدت متاثر از خود کرده اند. روش های تبلیغ و تولید محتوا و درآمد از طریق فضای مجازی گوشه ی کوچکی از تاثیرات بزرگ این رسانه های اجتماعی است. این روند باعث شده تا مردم نسبت به تصمیم هایشان برای انتخاب برند، محصول یا خدماتی، آگاه تر شوند و نیز به قدرت بیشتری دست پیدا کنند.

از اینرو این روزها در هرمقاله و یا پیج تخصصی که درباره ی بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ می خوانید، نامی از اینفلوئنسرها و بازاریابی آن ها به چشم می خورد. اینفلوئنسر مارکتینگ (یا بازاریابی تاثیرگذار) شاخه ای از بازاریابی است که بر روی اشخاص خاصی از جامعه متمرکز می شود و به فرایند جلب اعتماد مخاطبان یک اینفلوئنسر و تبدیل آن ها به مشتری از طریق نظراتش می پردازد. در واقع در این فرایند، پیام برند شما از طریق یک منبع مورد اعتماد و مورد علاقه به مخاطبان ارائه می گردد. با اینکه مدت زیادی از این سبک از بازاریابی نمی گذرد، نتایج شگرف سبب شده است که به یک بخش مهم، در مجموعه فعالیت های بازاریابی دیجیتال تبدیل شود و در حال حاضر بسیاری از برندهای ایرانی بخشی از بودجه ی بازاریابی خود را به دست اینفلوئنسرها بسپارند.

دنیای بازاریابی امروز به این باور رسیده است که، بدون تردید عمر روش های سنتی تبلیغات به پایان رسیده است و تکنیک های بازاریابی مبتنی بر اصرار زیاد، برای متقاعد کردن مشتری ها به منظور خرید دیگر کارگر نیست. آمار و ارقام حاکی از آن است که 92 درصد افراد، به توصیه های خرید اعتماد می کنند که از سوی دیگران مطرح شده است (نه تبلیغات برندها). در واقع اینفلوئنسرمارکتینگ به شکلی مطمئن باعث افزایش میزان بازگشت سرمایه می شود. طبق آمار منتشر شده توسط ادویک، در کمپین های بازاریابی تاثیرگذار در آمریکا بازای هر یک دلار هزینه، 6.85 دلار درآمد حاصل می شود که این آمار نشان دهنده ی نتیجه بخشی بسیار زیاد اینفلوئنسر مارکتینگ هاست.

بازاریابی دهان به دهان یکی از روش های پر بازده بازاریابی است که همواره از گذشته تاکنون مورد علاقه بازاریابان نیز می باشد. اینفلوئنسرمارکتینگ یکی از ابزارهایی است که با استفاده از بازاریابی دهان به دهان همیشه در طول زمان برای کسب و کارها مفید بوده و با رشد شبکه های اجتماعی وارد فاز جدیدی شده است. در واقع اینفلوئنسرها راه میانبری برای اجرای بازاریابی دهان به دهان با کیفیت بالا و البته تاثیرگذارتر را ارائه کرده اند.

اینفلوئنسر مارکتینگ آمده است که بماند و اگر این شیوه ی تاثیرگذار بازاریابی درست و به جا بکار گرفته شود، یک استراتژی بی نظیر برای تبلیغ کسب و کارها خواهد بود. این سبک از بازاریابی معمولا ریشه در تجربیات شخصی، شهرت و معروف بودن افراد دارد و از این رو محدوده ی تاثیرگذار بودن اینفلوئنسرها بسیار گسترده است. به یاد داشته باشید که اینفلوئنسرها ابزار ساده ی بازاریابی نیستند و بیشتر به منزله ی سرمایه ی روابط اجتماعی برندها می توانند با استفاده از آن ها به اهداف بازاریابی خود دست یابند. اینکه شما به عنوان صاحب یک برند، از افراد مشهور یا سلبریتی ها استفاده کنید و یا هریک از گروه های متخصصان صنعت و رهبران فکری، وبلاگ نویسان و تولیدکنندگان محتوا و یا میکرو اینفلوئنسرها، می تواند رسیدن شما را به هدف نهایی تان تسریع نماید.

پلتفرم های اینفلوئنسر مارکتینگ و تحلیل خدمات اجتماعی می توانند به برندها کمک کند تا متوجه شوند، به کدام فرد اثرگذار باید هزینه ای پرداخت کنند و حتی هر یک تا چه میزان بازگشت سرمایه برای آن ها خواهد داشت. بنابراین تصمیم نهایی با برندهاست که با توجه به سود و زیان شان تصمیم گیری نمایند. چرا که مصرف کنندگان امروزی بسیار تیز و خبره تر از گذشته اند و به راحتی متوجه ارتباط اجباری و صرفا پولی بین برند ها و اینفلوئنسرها خواهند شد و این موضوع می تواند تاثیراتی منفی روی برندها داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا