اجتماعی

حریرچی: باید از هرگونه عادی‌سازی پرهیز کنیم

بع گزارش نقش نیوز، ایرج حریرچی شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، با بیان اینکه گاهی تکرار بیان موفقیت ها افراد را گمراه می کند، اظهار داشت: ویروس کووید ۱۹ بنابر پیش بینی های روز دنیا دوره بازگشت دارد و باید هشیار باشیم و اقدامات گذشته خود را تحلیل کنیم.
وی ادامه داد: در کل دنیا، ایران و دانشگاه ها اگر در ابتدای شیوع کرونا غفلتی وجود داشت قابل توجیه بود اما برای آینده غفلت توجیهی ندارد و باید از هم اکنون نقشه راه خود را آماده کنیم.
معاون کل وزارت بهداشت همچنین از زحمات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در مبارزه با کرونا قدردانی کرد و گفت: اقدامات مناسبی که در استان ها انجام شد عامل اصلی موفقیت و کنترل این بیماری بود.
حریرچی اضافه کرد: شاهرود شهری دانشگاهی است و از جمله شهرهایی بود که روند شیوع در آن زودتر از دیگر استان ها آغاز شد و از نظر تعداد افراد درگیر بیماری و تعداد افراد بستری به نقطه اوج هم رسید ولی خوشبختانه با اقدامات بسیاری که انجام شد روند نزولی بسیار قابل توجهی دارد.
وی با بیان اینکه اکنون در محدوده زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به ازای هر بیمار ۰.۶ نفر به کرونا مبتلا می شوند، افزود: با توجه به توان دانشگاهی که در این شهر وجود داشت توانستند دانش روز دنیا را به کار گرفته و روش هایی را به کار بردند که اکنون روند نزولی و ثبات بیماری را شاهد هستیم.
معاون کل وزیر بهداشت در راستای بازدیدهای استانی خود فردا در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان حضور خواهد داشت.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت و درمان تا ظهر امروز  در کشور تعداد ۱۰۳ هزار و ۱۳۵ تن به بیماری کرونا مبتلا شده که از این تعداد ۶ هزار و ۴۸۶ تن فوت  کرده و ۸۲ هزار و ۷۴۴ تن بهبود یافتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا