استان هاسیستان و بلوچستانویژه

خدمتی بی‌منت از جنس بسیج همراه با روحیه جهادی

رضا بهنام- سیستان و بلوچستان- همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور افراد زیادی احساس مسئولیت کردند تا از ظرفیت هایی که دارند بتوانند به مردم کمک کنند در این میان نادر میر دندان پزشکی است که از گذشته تا کنون خدمات بسیار خوبی در استان انجام داده و در این شرایط با درگیر شدن کشور با ویروس کرونا نوع خدمات دهی این جهادگر بسیجی کمی متفاوت شده است.

مدیر گروه‌های جهادی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان می گوید: تا کنون خدمات زیادی در مناطق حاشیه ای شهر زاهدان انجام داده اما از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا برنامه های جهادی و بسیجی وی تغیر شکل داده است.

نادر میر از برگزاری مانور سه روزه شکست کرونا خبر داد و گفت: این طرح در اجرای تاکیدات موکد منویات مقام معظم رهبری، وزیر محترم بهداشت و درمان و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استفاده از توان بسیج بصورت عملی و علمی درشرایط بحرانی صورت گرفت.

دکتر میر همچنین به برگزای مانور سه روزه  با رمز (یا زینب) در روزهای پایانی سال گذشته برای مقابله با این ویروس خبر داد و گفت: هر کاری بصورت تیمی و گروهی و با خرد جمعی و با برنامه  عملیاتی علمی و عملی،  همراه با تفکر بسیجی و با یاد شهدا بخصوص سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باروحیه انقلابی جهادی و بسیجی انجام پذیر است.

مدیر گروه‌های جهادی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به فعالیت قرارگاه مردمی سالم سازی محیط کار و‌مناطق آلوده و اسیب پذیر با استفاده از پتانسیل و‌ توانمندی کلیه نیروهای بسیجی وکادر بهداشت ودرمان و‌ گروههای جهادی اشاره کرد و افزود: باتوجه به موقعیت مرزی استان که به عنوان تنگه احد وهم مرزی باپاکستان و افغانستان و دریا  ازنظرشرایط منطقه وموقعیت حساس استراتژیک معروف است با شعار” با عزم و اراده بسیج ملی میتوانیم کرونا را شکست دهیم” درمناطق مختلف زاهدان بمدت سه روز متوالی  قرارگاه عملیاتی فعال شد.

وی ادامه داد:  در این مانور سه روزه مجموعا تعداد ۲۴۰۰۰ عدد ماسک و دستکش ومحلول ضدعفونی کننده بین حاشیه نشینان و‌ افراد نیازمند توزیع  شد و علاوه برآن تعداد ۴۵۰۰ عدد ماسک ودستکش و‌محلول ضدعفونی کننده بهمراه دو دستگاه پمپ گندزدایی بین نیازمندان حاشیه شهر و مسئول گروه روحانیون وطلاب جهادی مساجد سطح شهر اهدا شد.

وی گفت: با راه اندازی و فعالیت بیش از ۵۰ گروه جهادی متشکل از ۱۰۰۰ نفر نیروی بسیجی درسطح شهر و حاشیه اقدام به ارائه خدمات به مردم و نیازمندان شد  این خدمات شامل ضد عفونی و‌گندزدایی مناطق مختلف ، توزیع ماسک و‌محلول ضدعفونی کننده ، ژل ، پمفلت اموزشی بهداشتی و درمانی و دستکش بود که بین مردم ونیازمندان ساکن درحاشیه شهر توزیع گردید و اهالی نیز با تیم های جهادی همکاری لازم را بعمل آوردند.

در شب شام غریبان حسینی، خادمین آن حضرت با توزیع ماسک و پک بهداشتی در بین عزاداران حسینی نذر خود را ادا کردند و بالغ بر ۱۰ هزار ماسک، شیلد، دستکش ومایع ضدعفونی دست در میان عزاداران توزیع شد. توزیع ماسک، دستکش و موادضدعفونی دست وتوزیع پک بهداشتی و پمفلت اموزشی در فاصله گذاری با رعایت پروتکلهای بهداشتی برای سلامتی مردم درمبارزه با بیماری محنوس کرونا از مهمترین برنامه ها بوده که این برنامه در تمامی ده شب ابتدای محرم انجام شد همچنین  کمکهای مومنانه در راستای ارتقای امیدبه زندگی باختم هزاران صلوات  نیز در بین مردم توزیع شد.

میری از نذر چهل روز از خدمات دندانپزشکی و پزشکی تا نذر غذا دراجرای منویات رهبری وعمل به اشاعه فرهنگ مهدوی و حسینی خبر داد و گفت: در این راستا انجام اقدامات جهادی با تداعی ازدوران دفاع مقدس و  الگوگیری ایثارگران مدافعان سلامت وامینت درخدمت بی منت به مردم باداشتن روحیه جهادی و انقلابی در دستور کار قرار داشت

مسوول موسسه مردمی و کمک رسانی بسیج دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در حمایت ازخانواده های ایتام و تامین نیازمندیهای تحصیلی دانش آموزان محروم بازمانده از تحصیل به دلیل مشکلات بد اقتصادی این روزها وجلوگیری ازافت تحصیلی دانش اموزان برنامه خوبی در حمایت و  ارتقای تحصیلی آنان دردستورکارداریم.

میر گفت: برگزاری رزمایشی همدلی مومنانه با تداعی از ۸سال دفاع مقدس و جنگ بیوتروریسیم  وبه یاد شهدای عرصه سلامت وتمام شهدای ایران بارمز “مهدی قاسم وانتقال آن به نسل جدید”  پیشنهاد شده و در شرف برنامه ریزی است که  به یاد و گرامیداشت شهدای دفاع مقدس لشگر ۴۱ثارلله کربلای ۵و شهدای مدافع سلامت و امنیت عرصه سلامت وزارت بهداشت ودرمان واموزش پزشکی  برگزار خواهد شد.

جان بر کفان نظام سلامت بااتحاد وهمدلی تمام ارگانهای نظامی وانتظامی وسپاه پاسداران وپزشکان وپرستاران وتمام رشته های وابسته باتمام تجهیزات و استفاده از تمام توان وپتانسیل بالقوه نیروهای پویا بسیجی درکنترل ومهار این بیماری درایجاد امید به زندگی برای مردم استان تلاش کرده اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا