اجتماعی

درخواست ۱ میلیون نفر برای استفاده از بیمه بیکاری

«علیرضا محجوب» افزود: این در تاریخ پیدایش بیمه بیکاری بی سابقه و به یک معنا تقاضای بسیار شگرفی است. متاسفانه شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور ضمن تعطیلی بسیاری از فعالیت های اقتصادی خیل عظیمی از نیروی کار در جامعه را بیکار کرده است.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: دولت پنج هزار میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته اما بعید به نظر می رسد اشتغال بزودی برگردد. موضوع اول کارگران که از سال گذشته باقی مانده مسئله معیشت است یعنی مسئله حداقل دستمزد که متاسفانه آن طوری که باید اتفاق می افتاد نه تنها اتفاق نیفتاد بلکه قدم هایی که برداشته شد در مقابل مشکلات معیشتی کارگران بسیار کوچک بود.
محجوب اظهارداشت: امسال و سال گذشته نمایندگان جامعه کارگری در شورایعالی کار زحمات زیادی کشیدند آخر سر چون زحمات خود را بی نتیجه دیدند جلسه را ناتمام گذاشته و چاره ای جزء ترک جلسه ندیدند.
وی در ادامه از دولت و جامعه کارفرمایی خواست باب مذاکره را بازکنند تا اشکال دیگری برای مخالفت و اعلام نظر پیدا نشود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این شکل کاری که پیدا شده با حداقل آئین نامه شورایعالی کار منافات دارد. صورت جلسه تعیین دستمزد سال ۹۹ کارگران در شورایعالی کار بدون امضای نمایندگان کارگری اعلام و ابلاغ شده است.
محجوب بیان داشت: موضوع معیشتی کارگران باید دستور العمل همه اعم از دولت، مجلس، شورایعالی کار و غیره باشد. موضوع دوم جامعه کارگری بحث بیکاری ناشی از شیوع کروناست.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس دهم گفت: اخباری که تا به امروز رسیده نزدیک به یک میلیون نفر کارگر درخواست استفاده از بیمه بیکاری داده اند که این در تاریخ پیدایش بیمه بیکاری بی سابقه است. وی همچنین در خصوص کارکرد فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی نیز افزود: این فراکسیون حزبی و گروهی نیست بلکه متشکل از تمامی جریانات سیاسی مجلس است که سبب شده در عرصه کارگری جریانات مختلف با وجود اختلاف دیدگاه های که دارند علیه کارگران تصمیمی اتخاذ نکنند.
محجوب تصریح کرد: متاسفانه در این سال ها بیشتر درخواست ها و سمت و سویی خیلی از طرح ها و بسیاری از لوایح در این جهت بوده که حقوق نیروی کار را تضعیف کند که فراکسیون با قدم علم کردن در برابر این گونه اقدامات کمک بزرگی به کارگران کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا