استان هاسیستان و بلوچستانویژه

دستبند قانون بر دستان سارقان حرفه ای در سیستان و بلوچستان

رضا بهنام- سیستان وبلوچستان-  فرمانده انتظامي شهرستان زابلاز دستگيري مادر و دختری خبر داد که در معابر عمومی شهر زابل اقدام به سرقت کابل های تلفن ثابت می کردند.

احمد ثمره حسینی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل تلفن های ثابت در معابر  عمومی شهرستان زابل، موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه مأموران دایره تجسس کلانتری 12 در نتیجه تحقیقات تخصصی خود زنی 40 ساله را که به همراه دختر 16 ساله خود اقدام به سرقت کابلهای تلفن در معابر عمومی می کردند شناسایی و دستگیری آنها را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: در نهایت با هماهنگی قضائی و با کمک مأموران نسوان شهرستان این مادر و دختر سارق دستگیر و در بازرسی از منزل آنها مقدار 100 متر کابل تلفن مسروقه کشف شد.

ثمره حسینی ادامه داد: متهمان که پس از رويارويي با شواهد و مدارک پلیس چاره اي جز بيان حقيقت نداشتند در تحقیقات تکمیلی به 5 فقره سرقت سیم تلفن و یک فقره دوچرخه در شهر زابل اعتراف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان زابل در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه مورد مشكوك مراتب را به مركز فوريت هاي پليس 110 گزارش دهند.

*دستگيري سارق منزل با 6فقره سرقت در زابل

فرمانده انتظامي شهرستان زابل همچنین  از دستگيري يک سارق لوازم منزل و کشف 6 فقره سرقت دراین شهرستان خبر داد و گفت:  در پي وقوع چند فقره سرقت منزل درخیابان های  “رسالت” و”کارگر” شهرستان زابل ، دستگيري سارق یا سارقان  در دستور كار مأموران دایره تجسس کلانتری11 اين فرماندهی قرار گرفت.

وي افزود: در اين راستا با کار شبانه روزي و رصد سارقان و اقدامات فني توسط ماموران در نهايت محل اختفاي یک سارق حرفه اي را شناسايي و متهم طي يک عمليات غافلگيرانه در مخفيگاهش درخیابان رسالت دستگير شد.

ثمره حسینی بیان داشت: سارق 24 ساله پس از دستگيري در بازجويي هاي به عمل آمده، به 6 فقره سرقت لوازم  منزل در سطح شهرستان زابل اعتراف کرد.

فرمانده انتظامي شهرستان زابل درپایان ضمن اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدارهای پلیسی از جمله نصب حفاظ مناسب و ديگر عوامل بازدارنده براي منزل، در صورت ديدن موارد مشکوک سريعا مراتب را با شماره تلقن 110 به پليس اعلام کنند.

*سارقان معابر شهرستان “هامون” به دام افتادند

فرمانده انتظامي شهرستان هامون نیز از دستگيري 2 سارق حرفه ای معابر با 6 فقره سرقت خبر داد و گفت:  در پي وقوع چند فقره سرقت از معابر سطح شهرستان هامون، تحقيقات براي شناسايي و دستگیری سارق يا سارقان در دستور کار ماموران پليس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

غلامرضا شهرکی افزود: پس از بررسي شواهد و تحقيقات گسترده، ماموران پليس آگاهی موفق شدند 2سارق حرفه ای را شناسايي و طي يک عمليات پليسي  آنها را در حین سرقت دستگير کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان هامون تصريح کرد: متهم در بازجويي های پلیسی به 6 فقره سرقت اعتراف و پس از تشکيل پرونده مقدماتي به مراجع قضايي معرفي شد.

*دستگیری 2 سارق حرفه ای منزل با 4 فقره سرقت در ایرانشهر

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر  هم از دستگیری 2 سارق حرفه ای منزل با 4 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد وگفت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم منزل در سطح شهرستان ایرانشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 12 این فرماندهی قرار گرفت.

محمود سعادتی افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری 12 تحقیقات خود را برای دستگیری سارق یا سارقان آغاز و با حضور در صحنه سرقت و جمع آوری سرنخ های موجود با انجام یک سری اقدامات تخصصی در نهایت 2 سارق سابقه دار را در این خصوص شناسایی و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه او را در مخفیگاهش در یکی از محلات ایرانشهردستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر در ادامه بیان داشت: متهمان که 2 جوان 26 و 24 ساله بودند پس از انتقال به کلانتری و رو به رو شدن با مستندات پلیس چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند و به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در بازجویی های تکمیلی به 4 فقره سرقت لوازم منزل در سطح شهرستان اعتراف کردند.

وی در پايان ضمن تقدير از همکاري شهروندان با پليس از آنان خواست هر گونه موارد مشكوك را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اعلام  کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا