فرهنگی

دولت مابه التفاوت نرخ کاغذ را به چاپخانه‌های معتبر اختصاص دهد

نماینده مردم فریمان، سرخس، بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی افزود: 90 میلیون یورو به کالاهای اساسی اختصاص داده شد که 40 میلیون آن متعلق به کاغذ مطبوعات می شود، لذا در این شرایط افرادی با نامه‌های نشریات سهمیه‌هایی را دریافت می کنند و این اتفاق، متاسفانه وجود دارد وبه نوعی توزیع رانت می‌کند.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد تعزیرات تنها می تواند به بخش محدودی از اتفاقات در زمینه کاغذ دسترسی پیدا کند، ادامه داد: از این دست اتفاقات بسیار صورت می گیرد اما کماکان ممکن است پنهان بماند.

باید در تصمیم‌سازی‌های کلان درباره کاغذ بازنگری شود
نماینده مردم فریمان، سرخس، بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی افزود با بیان اینکه باید در تصمیم سازی‌های کلان در رابطه با کاغذ بازنگری صورت گیرد، افزود: در حال حاضر جامعه مطبوعاتی کشور نیز از نرخ کاغذ در بازار ناراضی هستند.

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: تنها دستور کار در این زمینه نظارت بیشتر بر بازار کاغذ است و این هم عمدتاً بعید است امکان پذیر باشد.

عضو کمیته کاغذ کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما هر جایی که قیمت کالایی را در 2 نرخ و یا 3 نرخ داریم توزیع رانت ایجاد می شود و این رانت وقتی به بخش خصوصی داده می شود، حتما چند برابر شدن قیمت کاغذ برای این بخش وسوسه انگیز خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه طبق این شرایط سران سه قوه باید توزیع کالای اساسی را محدودتر کنند، گفت: پیشنهاد می‌کنم دولت ما به التفاوت نرخ کاغذ را آزاد بگذارد و یا تبدیل به یارانه نقدی کند و این یارانه را طبق تیراژ به چاپ خانه‌های معتبر اختصاص دهد./

پایان پیام

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا