آخرین اخباراقتصادی

دولت می تواند کسری منابع فروش نفت را از صندوق ذخیره ارزی تامین کند

هادی قوامی در نشست خبری صبح امروز (چهارشنبه، 4 دی ماه) خود در تشریح جلسه روز گذشته و صبح امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 99، گفت: در جلسه روز سه شنبه عصر و شب کمیسیون تلفیق کلیات لایحه بودجه 99 بررسی و براساس ماده 6 و 8 آئین نامه داخلی ابتدا دولت و سازمان برنامه و بودجه گزارشی از شاخص های کلان کشور ارائه کردند.

نوشته های مشابه

وی ادامه داد: این بودجه سومین لایحه بودجه بعد از تحریم های اخیر است که توسط دولت تهیه و تنظیم شده لذا در جریان بررسی آن مسائلی شامل نرخ بیکاری، رشد اقتصادی، شاخص قیمت ها، توزیع درآمدهای ضریب جینی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس، دیوان محاسبات، اتاق ایران و اتاق تعاون دغدغه های خود را در خصوص بودجه 99 ارائه نمودند و سپس 8 نفر نماینده موافق و مخالف مباحثی را مطرح کردند، عنوان کرد: بررسی لایحه بودجه 99 به شیفت شب موکول شد و بخشی از مباحث به صورت غیرعلنی مورد بررسی قرار گرفت و مجددا در قالب نشست علنی ادامه پیدا کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس سازمان برنامه، بودجه در پایان به موارد مطرح شده توسط نمایندگان و مرکز پژوهش ها پاسخ هایی را ارائه کرد، افزود: حاضرین نشست کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 99 که 39 نفر بودند با 52 درصد آراء موافق لایحه بودجه سال آینده را تصویب کردند.

این نماینده مردم با بیان اینکه مقرر شده بود تا در صورت تصویب کلیات لایحه بودجه کمیته ای تشکیل شود که منابع درآمدی و هزینه ها را به تراز واقعی نزدیک کند، گفت: اعضای این کمیته متشکل از یکی از نمایندگان کمیسیون به انتخاب رئیس، معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات است.

وی با اشاره به اینکه منابع درآمدی تبصره یک لایحه بودجه سال آینده از امروز صبح بررسی شد و براساس مصوبات کمیسیون در سال آینده دولت 48 هزار میلیارد تومان درآمد از طریق فروش نفت و میعانات گازی کسب می کند که این درآمد در هزینه ها و مخارج مندرج در لایحه بودجه ثبت می شود، ادامه داد: همچنین به دولت اجازه داده شده در صورت عدم محقق شدن منابع 48 هزار تومانی بتواند از منابع صندوق ذخیره ارزی استفاده کند.

قوامی افزود: به بخش خصوصی اختیار داده شد تا بتواند طلب های قانونی خود از دولت را از طریق فروش نفت خام در بورس انرژی و یا براساس قیمت های منطقه ای تا سقف 40 هزار میلیارد تومان به صورت جمعی خرجی وصول کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه براساس پیشنهاد مطرح شده که در نشست روز دوشنبه هفته جاری مورد بررسی قرار می گیرد، 1300 میلیارد تومان به منظور استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس اختصاص پیدا می کند، تصریح کرد: تصویب این پیشنهاد به رأی دو سوم از نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 نیاز دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه هفته آینده به دلیل حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در سه شیفت کاری بررسی منابع درآمدی بودجه را ادامه می دهند، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تا پایان دی ماه بررسی لایحه بودجه سال 99 به پایان برسد./

پایان پیام

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا