یادداشت

راهکارهای کارآفرینی با کمترین سرمایه

کارآفرینی با کمترین سرمایه از موضوعاتی است که باور آن در عمل بسیار دشوار است. اغلب افراد کار بدون سرمایه را دروغی بزرگ می‌دانند. در حالی که در دنیای امروز فرصت‌ها و ظرفیت‌های گوناگونی برای راه‌اندازی کسب و کار با کمترین سرمایه وجود دارد. ما در این مطلب نمونه‌های موفقی از این نوع کسب و کار را معرفی می‌کنیم.

راهکارهای کارآفرینی با کمترین سرمایه

کارآفرینی با کمترین سرمایه از آن موضوعاتی است که باور آن بسیار دشوار است. اغلب افراد یقین دارند با سرمایه اندک هیچ کاری به سرانجام نمی‌رسد. اما در دنیای کارآفرینی نمونه‌های موفقی از راه‌اندازی کسب و کار با سرمایه اندک وجود دارد. مسئله مهم این است که باور کنیم کارآفرینی خلق فرصت در دنیای کمبودها و تهدیدها است.  پس مؤلفه اصلی کارآفرینی، سرمایه نیست بلکه ایده خلاق، تلاش و پشتکار است. ما در این مطلب برخی از نمونه‌های موفق کارآفرینی با کمترین سرمایه را معرفی می‌کنیم.

 

نمونه‌های موفق کارآفرینی با کمترین سرمایه

کسب و کارهای اینترنتی

دنیای وسیع و نامتناهی اینترنت ظرفیت بسیار زیادی برای راه‌اندازی کسب و کار دارد. نکته مهم این است که مؤلفه اصلی در کسب و کارهای اینترنتی دسترسی به فضای اینترنت است. کافی است ایده جدید و جذابی داشته باشید تا با استفاده از این فضای گسترده کار خود را آغاز کنید. کسب و کار اینترنتی را می‌توان با هزینه اندکی برای راه‌اندازی سایت شخصی آغاز کرد. یا از امکانات رایگان مانند فضای مجازی برای راه‌اندازی کسب و کار استفاده کرد. ایده‌هایی مانند خرید و فروش لوازم دست دوم، پیک خرید اینترنتی(مانند اسنپ فود) و رزرو وقت پزشکان نمونه‌های موفق کارآفرینی با کمترین سرمایه هستند.

کسب و کارهای خانگی

حذف هزینه کارگاه و استخدام نیروی کار مزایای کسب و کارهای خانگی است که کارآفرینی با کمترین سرمایه را محقق می‌سازد. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده مهارتی دارید که مشتری خوبی دارد می‌توانید با کمترین سرمایه کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید. در کسب و کارهای خانگی می‌توانید به روشهای سنتی یا روشهای نوین و امکانات فضای مجازی به فروش محصولات خود بپردازید. فروش محصولات طبیعی، غذای خانگی و شمع‌های تزئینی از نمونه‌های موفق این نوع کسب و کار هستند.

 

 

کارآفرینی با کسب و کارهای روستایی

کسب و کارهای روستایی

منابع طبیعی فراوان، هزینه‌های پایین و نیاز به کار از ویژگی‌های مناطق روستایی است. یک کارآفرین خلاق می‌تواند از این شرایط به بهترین وجه استفاده نماید. ‌یک ایده خلاق و برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح می‌تواند با کمترین سرمایه به کسب و کاری سودآور منجر شود. امتیاز دیگر این نوع کسب و کار امکان برخورداری از تسهیلات حمایتی نهادهای مختلف دولتی است. این تسهیلات در راستای برنامه‌های محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در مناطق روستایی عرضه می‌شود. تولید گیاهان دارویی، گیاهان تزئینی، پرورش حیوانات خانگی و پرندگان زینتی از نمونه‌های موفق این نوع از کارآفرینی است.

کسب و کارهای خانوادگی

یکی از راهکارهای رفع مشکل سرمایه، راه‌اندازی کسب و کارهای خانوادگی است. البته حقیقت این است که این توصیه برای خانواده‌هایی مفید است که همدلی و صمیمیت فراوانی داشته باشند. در واقع مزیت این نوع کسب و کار این است که در صورت بروز مشکلات مالی، فرد گرفتار روند حقوقی و شکایت نشود. ولی اگر ارتباط خانوادگی به گونه‌ای باشد که در مورد مسائل مالی مدارا نداشته باشند مزیتی در کسب و کارهای خانوادگی وجود ندارد. اما اگر اعضای یک خانواده با همدلی زمینه راه‌اندازی کسب و کار برای جوانان را فراهم کنند همه از برکات آن بهره‌مند می‌شوند. نکته این است که نباید تنها جنبه اقتصادی ماجرا را در نظر بگیریم. کسب تجربه جوانان و افزایش همدلی میان اعضای خانواده از ثمرات چنین اقداماتی است.

منبع:تفاهم آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا