سیاسی

ربیعی: پیشنهادات اعمال محدودیت برای پایتخت بررسی و تصمیم‌هایی اتخاذ می‌شود/ تکذیب ممنوعیت واردات گوشی‌های ‌بالای ۳۰۰یورو

به گزارش نقش نیوز، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: کماکان کرونا موضوع اصلی دولت و جامعه است.

وی افزود: در این مدت دستاوردهای مهمی از جمله افزایش توان علمی و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و اجتماعی شدن نظام سلامت را داشتیم. نگرانی ستاد کرونا از تداخل آنفلوآنزا و کرونا در پاییزِ پیشِ‌روست. افزایش زیرساخت‌ها و تخت‌های بیمارستان هم‌چنان ادامه دارد.

سخنگوی دولت گفت: عادی‌انگاری و‌ حضور در تجمعات غیرضرور‌ی عامل اصلی گسترش کرونا بوده است و تمام شواهد نشان می‌دهد که بی‌اهمیت جلوه دادن و شاید هم خستگی جامعه از نظر روحی از عوامل مهم آن بوده است. استفاده طرفین از ماسک 99 درصد مانع از انتقال کرونا می‌شود. متأسفانه مراعاتی که سالمندان در روزهای اول داشتند کاهش یافته و بیشتر در معرض خطر هستند. ستاد مقابله با کرونای استان تهران پیشنهاداتی برای اعمال محدودیت ارسال کردند و تصمیم‌هایی در این زمینه اتخاذ می‌شود.

ربیعی هم‌چنین بیان کرد: گفته شده که گوشی‌های تلفن همراه بالای 300 یورو ممنوع شده و‌ آنچه مطرح شده تنها صورت‌جلسه بوده و‌ هیچ ابلاغی در این زمینه صورت نگرفته و‌ تغییر رویه‌ای در واردات گوشی انجام نشده است.

وی در ادامه درباره طرح همکاری 25ساله ایران و چین اظهار داشت: در قرارداد ایران و چین هیچ موضوع مخفی وجود ندارد و در دسترس عموم هم قرار خواهد گرفت. هیچ توافقی برای واگذاری زمین و بندر و از این دست مسائل نداشتیم، مذاکرات نهایی در حال انجام است و‌ اطلاع‌رسانی خود را انجام خواهیم داد.

سخنگوی دولت درباره حادثه رخ‌داده در نطنز گفت: علت این حادثه توسط کارشناسان از ساعات اولیه به‌طور دقیق در حال بررسی است و‌ اجماع بر سر آن صورت می‌گیرد و دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی نیز اطلاع‌رسانی می‌کند. هیچ مواد رادیو‌اکتیوی‌ وجود نداشته است و‌ تأثیری بر روندهای غنی‌سازی اورانیوم نگذاشته است. فضاسازی‌ صورت‌گرفته درباره بزرگ‌نمایی قدرت رژیم صهیونیستی بیشتر وابسته به رسانه‌ها و آدم‌های وابسته به رژیم اسرائیل است، حتی مقام‌های سیاسی این رژیم نیز این فضاسازی‌ها را تأیید نکردند و‌ بیشتر اظهار کردند که “ما از این اتفاق استقبال می‌کنیم”.

ربیعی در ادامه  درخصوص به جریان افتادن سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سؤال از رئیس‌جمهور حق قانونی نمایندگان است اما به‌شکل جدی نگرانیم که سؤال شتاب‌زده از رئیس‌جمهور در حالی که مجلس یازدهم کار خود را تازه آغاز کرده و‌ اشرافی بر‌ سیاست‌های دولت را پیدا نکرده باشد به حاشیه‌های غیرضرور‌ ‌دامن زده‌ باشد. پیشنهاد می‌کنیم کمیسیون‌های تخصصی وزرا توضیح دهند و‌ این سؤالات در این جلسات مطرح شود و‌ در این جلسات می‌توانیم مسیرهای مثمر ثمر ‌را دنبال کنیم. این روش (سؤال از رئیس‌جمهور) نتیجه‌بخش نیست و‌ جامعه نیاز به آرامش دارد و این اقدام را امیدبخش و‌ بجا نمی‌دانیم، بهتر است پیش از مطرح  کردن سؤال بحث روی آن صورت بگیرد و‌ کلی‌گویی مشکلی را حل نخواهد کرد. اگر این مسیر طی شود می‌توان گفت مسیر، ‌مسیر درستی است و‌ من چشم‌اندازی را برای حل مشکلات مردم در پی این سؤال‌ها نمی‌بینم.

وی هم‌چنین ادامه داد: نوع برخورد برخی با دکتر ظریف موجب حیرت مردم شد و کمتر وزیری بوده که با صفات امین و متدین از سوی رهبر انقلاب مورد تعریف قرار گیرد؛ ظریف در خط مقدم نبرد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا