ویژه

رشد دو ‌هزار و ۸۲۴ واحدی شاخص بورس

 شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه، ۳۱ فروردین‌ماه) دو ‌هزار و ۸۲۴ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۱۹ هزار واحد رسید.

به گزارش ایرنا، برپایه معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۶۱۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۵ هزار و ۴۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۹۹ واحد کاهش به ۴۳۱ هزار و ۶۷۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶۴ واحد افت به ۲۸۱ هزار و ۱۰ واحد رسید.شاخص بازار اول سه هزار و ۴۲ واحد و شاخص بازار دوم ۲ هزار و ۳۴۱  واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۵۱۳ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۷۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۹۳ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۶۴۳ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۵۵۴ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۵۰۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۳۶۲ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۳۵۹ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۳۰۴ واحد و بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۲۹۲ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۵۶۹ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۸۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۲۰ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۳۱۷ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۹۸ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۹۷ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲۴۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۱۹۶ واحد، سایپا (خساپا) با ۱۹۳ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۱۴۹ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گروه دارویی برکت (برکت)، ایران خودرو (خودرو)، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، بانک تجارت (وتجارت)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شتران) و بانک ملت (وبملت) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۹۶۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۶‌ هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز حدود پنج واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۷۸۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۷۹۵ میلیون و ۵۵ هزار برگه سهم به ارزش ۵۰ هزار و ۱۸  میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز تنها نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، نفت ایرانول (شرانل) و گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

در مقابل سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، پتروشیمی مارون (مارون)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا