یادداشت

روابط عمومي ها وماموریت های جدید ارتباطی

امروزه روابط عمومی‌ها به مدد توسعه تکنولوژی های نوین ارتباطی از ابزارها و امکانات گسترده ای درحوزه اطلاع‌‍ رسانی و ارتباط و تعامل با مخاطبان بی‌شمار خود بهره مند شده وتوانسته اند به افق بالاتری از کارایی درزمینه اطلاع رسانی و اطلاع یابی دست یابند.ظرفیت وتوانمندی ارتباطی که تا یک دهه پیش قابل تصور نبود که روابط عمومی از امکاناتی بویژه در حوزه ارتباطات الکترونیک بهره مند شود که بتواند خود نقش یک رسانه فعال وموثررا درعرصه افکارعمومی بازی کند وبا مدیریت ابزارهای رسانه ای در اختیار نظیر وب سایت ها،اپلیکیشن ها ،رسانه های اجتماعی (گروه ها وکانال های ارتباطی و… )درقامت یک رسانه جمعی بتواند اطلاع رسانی به انبوهی از مخاطبان هدف خود داشته باشد ودر یک فضای تعاملی نیز نظرات، پیشنهادات وبازخوردهای آنان را دریافت ودر سیاست گذاری ها وتصمیمات سازمانی دخالت دهند ودرنهایت بتوانند با ظرفیت ها وتوانمندهای ارتباطی واطلاع رسانی که در اختیار دارد، عاملی موثر و تعیین کننده در رشد وپیشرفت سازمان به سمت تعالی و پیشرفت محسوب گردند. بنابراین روابط عمومی ها درگذر این سپهر اطلاعاتی و رسانه ای اگر نتوانند از انواع شیوه ها وتکنیک های مختلف سنتی ومدرن اطلاع رسانی توامان و به درستی وحرفه ای استفاده کنند ،درارتباط با همکاری وبه کار گیری ومشارکت مخاطبان خود برای اجرای موفق برنامه و سیاست های سازمان خود بدون تردید با شکست مواجه خواهند شد.
ارتباط و تعامل درست وحرفه ای بین سازمان ها و رسانه ها یکی از ویژه کارهایست که روابط عمومی ها در سازمان ها باید با هنرها وشیوه های درست ارتباطی آشنا بوده تا بتوانند از ظرفیت های بی شمار اطلاع رسانی رسانه ها در تحقق این مهم بهره لازم و وافی را ببرند،يكي از فنون رسانه‌اي كه به مدد بهره‌گيري از تكنولوژي‌هاي ارتباطي به ويژه اينترنت در عصر حاضر سهولت و سرعت بالايي در اطلاع رساني فراهم كرده است. استفاده و بهره گیری درست وحرفه ای از شبکه های اجتماعی است ، ظرفیت بی نظیر و رایگانی که دراسرع وقت امکان انتقال انبوهی از پیام ها را در قالب های متنوعی چون فیلم، تصاویر ،صوت ومتن به مخاطبان میسر می سازد .به بیانی دیگر امروزه ،اگر روابط عمومی از این امکانات نوین ارتباطی واطلاع رسانی که بر بستر شبکه جهانی اینترنت فراهم آمده وهر روز قابلیت ها وتوانمندی های جدیدی به آن اضافه می شود، نتواند استفاده وخود را با آن همگام وهمراه سازد و بهره لازم را نبرد ،بدون تردید از غافله این تکنولوژی ارتباطی نوین جا مانده و به حاشیه رانده خواهد شد.چراکه دیگر شیوه های سنتی ارتباطی واطلاع رسانی به تنهایی پاسخگوی نیازها و ماموریت های جدید روابط عمومی ها درعصر حاضر نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا