اجتماعی

زالی: گروه‌های پرخطر از حضور در محل‌های شلوغ برای اقامه نماز عید فطر بپرهیزند

به گزارش نقش نیوز، علیرضا زالی درباره وضعیت کرونا در استان تهران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته مجموع افراد جدیدی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران با تشخیص کووید ۱۹ بستری شدند، در بخش‌های عادی ۱۰۸ نفر و در بخش های مراقبت های ویژه ۵۱ نفر می‌شود.
وی ادامه داد: این آمار نسبت به روز گذشته کاهش نسبی در میزان بستری‌های جدید در بخش‌های عادی و ویژه را نشان می‌دهد.
زالی تعداد افرادی که در ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان‌های استان مرخص شده اند را ۱۴۹ نفر عنوان کرد.
وی با اشاره به برگزاری نماز عید فطر در روز عید در سراسر کشور، تاکید کرد: توصیه بهداشتی ما برای افرادی که پرمخاطره تلقی می‌شوند مانند افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، بیماران ریوی و تنفسی، قلبی و عروقی، افراد دیابتی و کسانی که دچار فشار خون‌های کنترل نشده هستند و یا اینکه برای کنترل فشارخون خود چندین دارو دریافت می‌کنند، همچنین افرادی که در دو هفته اخیر با بیماران مشکوک به کرونا در تماس بوده‌اند و یا افرادی که دچار علائم گوارشی و یا تب و سرفه و تنگی نفس هستند و همچنین افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای مانند سرطان و خاص هستند و کسانی که داروهای تضعیف کننده سیستم دفاعی دریافت می‌کنند و یا مدت طولانی کورتن مصرف کرده‌اند، این است که از رفتن به مراکز پرتجمع و عمومی برای برگزاری نماز عید فطر اجتناب کنند.
زالی یادآور شد: هر کسی که فکر می‌کند در مخاطره بیشتری از نظر سلامت قرار دارد بهتر است طبق روال گذشته از حضور در مراکز پرتجمع خودداری کند.
وی با اشاره به عدم برگزاری نماز عید فطر امسال به صورت متمرکز در مصلی تهران، اظهار کرد: ترجیحا نماز عید امسال در شرایطی که امکان برگزاری در فضاهای غیر مسقف و باز وجود داشته باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
زالی با تاکید بر ضرورت همراهی مهر و وسایل تجهیزات فردی توسط افراد، بر لزوم رعایت فاصله بین فردی از تمام جهات بین نمازگزاران تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا