یادداشت

زمان؛ ارزشمندترین اندوخته ی هرکارآفرین

سپری نمودن زمان در سبک زندگی هر فردی متمایز از سایر افراد است. هر کسی زمانش را صرف انجام کاری می کند، عده ای کنج عزلت برمی گزینند و تنها زمان از دست داده  را نگریسته و حسرت زندگی آدم های موفق را می خورند و عده ای دیگر، زمان را در دست گرفته و برای لحظه لحظه ی آن برنامه ریزی می کنند. قدر به یقین کارآفرینان از دسته ی دومند. چرا که انتخاب کرده اند، برای رسیدن به هدف های پیش روی زندگی شان مبارزه کنند و تا دستیابی کامل از پای ننشینند. از اینرو زمان، برای آن ها با ارزش تر از طلاست. با اینکه زندگی فردی و اجتماعی، هیچ کس بدون وقت شناسی و ایجاد نظم و برنامه ریزی به سامان نمی رسد، برای کارآفرینان؛ تقسیم صحیح وقت، نظم در برنامه ریزی، نظم در مدیریت و اجرا ،اهمیت بسزایی دارد.زمان؛ ارزشمندترین اندوخته ی هرکارآفرین است، زیرا فاکتور زمان، تنها چیزیست که واقعا نایاب است، پس دراستفاده ازآن ،خساست به خرج دهید. در زندگی نامه ی کارآفرینان مشهور، مواردی دیده می شود که شاید برای افراد عادی جامعه غیر قابل تصور باشد. زمانی که از یکی از مشهورترین کارآفرینان عصر حاضر پرسیده شد که با وجود این ثروت افسانه ای، چرا همیشه یک لباس ساده و تک رنگ به تن دارد، او بیان کرد، من از این لباس با همین رنگ مشخص، تعدادی خریداری کرده ام تا هر بار برای پوشیدن و انتخاب رنگ آن ها وقت صرف نشود. صرفه جویی در زمان و یا به بیان بهتر، استفاده بهینه از زمان، از خصوصیات بارز کارآفرینان موفق است.

مدیریت زمان
مدیریت زمان

کارآفرینان با توجه به مفاهیم طلایی وقت و از بین بردن عوامل به هدر رفتن وقت، ساعات روزانه ی خود را نتظیم می نمایند. تقسیم بندی و تفکیک زمان و هدف گذاری دقیق برای کسب و کارها ، ترتیب و نظم فعالیت ها و برنامه های زندگی باعث ایجاد یک عزم و اراده ی آهنین در آنان می گردد که روز به روز رسیدن به موفقیت را برای آن ها در دسترس تر می نماید. چرا که ارزش گذاردن به ثانیه های زندگی، مهم ترین قدم در راه کنترل و مدیریت زمان به شمار می آید و این به معنای حساسیت گذاشتن به زمان و عدم اتلاف وقت است. مسئله ای که امروزه بسیاری از جوانان ما از آن غافل اند و شاید ساعت ها از وقت گرانبهای خود را صرف کارهای کم ارزش و فاقد ارزش می‌نمایند.

گشت های بی هدف در فضاهای مجازی و وب گردی هایی که صرفا جنبه ی سرگرمی دارد، وقت گرانبهای آنان را به تباهی می کشاند، غافل از آنکه آدم های هوشمند با هر کلیک و لایک آن ها میلیاردها دلار ،درآمد کسب می‌کنند و بعد از گذشت زمان پربار جوانی، چیزی جز حسرت برایشان باقی نخواهد ماند.وقت خود را مدیریت کنید، چرا که شعار بزرگ کارآفرینان این است که ارزش وقت را بدانید و باور داشته باشید که زمان؛ گرانبهاتر از طلاست. چرا که برای آن ها زمان؛ منبعی استثنایی است که شما نمی توانید آن را ذخیره کنید و بعد از آن استفاده کنید. هر شخصی بر روی جهان هستی در هر روز، زمان مشخصی دارد و اگر به درستی از آن بهره نبرد، برای همیشه آن را از کف داده است.بدانید، کارآفرینان برای اینکه به آنچه از زندگی می خواهند برسند، نیاز به زمان دارند و می دانند، چنانچه برای رسیدن به آرزوهای خود منتظر زمان طلایی و وقت اضافی بمانند، بازی زندگی را باخته اند.

منبع:تفاهم آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا