اقتصادی

سازمان بازرسی مزد سال ۹۹ کارگران را بررسی می کند

هادی ابوی افزود: از روزی که حداقل دستمزد سال ۹۹ کارگران در شورایعالی کار مصوب شده صدای همه کارگران و تشکل های کارگری را در آورده است.

وی همچنین اظهارداشت: برای احقاق حقوق کارگران حتی شکایتی تنظیم و به دیوان عدالت اداری تقدیم شده است.
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران گفت: جامعه کارگری بر نحوه تصویب دستمزد سال ۹۹ کارگران در شورایعالی کار به شدت معترض است. نیمی از جمعیت کشور را جامعه کارگری تشکیل می دهند و نیمی دیگر متاثر از حضور کارگران هستند. وقتی گفته می شود تولید ملی باید مصرف ملی را هم در نظر داشت چرا که مصرف ملی درآمد ملی می خواهد.
وی ادامه داد: رئیس قوه قضائیه در نشست دیشب با نمایندگان کارگران دستور داد سازمان بازرسی کل کشور جلسه ای در مدت یک هفته تا ۱۰ روز برگزار و ابعاد مصوبه دستمزد سال ۹۹ کارگران در شورایعالی کار را رسیدگی کند.
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران گفت: ایشان همچنین قول داد جلسه ای برای بررسی موارد و مشکلات کارگران شرکت هپکو و هفت تپه خوزستان برگزار کند که این جلسه فردا با حضور رئیس دستگاه قضا و مسئولان استانی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر معیشت مهمترین مطالبه کارگران است، افزود: دولت باید کارگران را دریابد چون این قشر زحمتکش و پر تلاش از نظر معیشت به سختی افتاده است. مطالبات کارگران سال های متمادیست که عملیاتی نشده است.
وی گفت: امنیت شغلی، تقویت قدرت خرید، معیشت، دستمزد شایسته، احیای قراردادهای کار دائم و اجرای بهداشت کار در محیط های کاری از جمله مطالبات کارگران است که پس از سال ها هنوز محقق نشده و هر ساله مسئولان در آستانه روز کارگر وعده های مختلفی به کارگران داده اند اما به آن عمل نکرده اند.
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران افزود: امنیت از اصول بسیار مهم در کشور است. وی اظهارداشت: خون زیادی برای پایداری امنیت داخلی بر زمین ریخته شده و کسی دوست ندارد این امنیت دچار خدشه شود.
ابوی در ادامه یادآورشد: اگر وضعیت جامعه کارگری با همین وضعیت بخواهد ادامه پیدا کند چند صباح دیگر کسی نمی داند چه پیش خواهد آمد از هم اکنون باید برای این قضیه تدبیر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا