اقتصادی

سامانه ثبت نام نوسازي ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهري كالا رونمايي شد

به گزارش نقش نیوز، ‌محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي در مراسم رونمايي از سامانه ثبت نام متقاضيان نوسازي ناوگان حمل‌ونقل كالاي كشور اظهار داشت: خداوند متعال را شاكر هستيم كه در پايان ماه عبادت و بندگي، اين توفيق به دست آمد تا يكي از اقدامات مهم و ضروري براي اقتصاد كشور كه در سياست‌هاي كلي نظام مورد تاكيد مقام معظم رهبري و همچنين رئيس جمهوري قرار دارد را تحت عنوان نوسازي ناوگان حمل‌ونقل كالا آغاز كنيم.
وي افزود: اين طرح در راستاي سياست‌هاي كلي نظام، دولت جمهوري اسلامي ايران و اجراي بند «ث» ماه 30 قانون احكام دائمي كشور و آيين نامه ذي‌ربط با مشاركت وزارت «صنعت، معدن و تجارت» با اولويت نوسازي پير ترين ناوگان با عمر 40 سال رونمايي شد. كه متقاضيان مي‌توانند از امروز با مراجعه به سامانه با نشاني www.rpf.rmto.ir​​   ثبت نام كنند.
اسلامي در خصوص مشمولان  طرح واردات ناوگان كاركرده تا سه سال ساخت نيز بيان داشت: در اين طرح چهار گروه توليد كنندگان داخلي ناوگان با سهميه 1000 دستگاه براي هر يك، شركت‌هاي حمل‌ونقل بزرگ مقياس با مجوز واردات 100 دستگاه كاميون براي هر شركت،‌ شركت‌هاي وارد كننده داراي مجوز از وزارت «صمت» با سهميه 10 دستگاه براي هر شركت و  مالكان حقيقي و حقوقي كاميون‌هاي فرسوده واجد شرايط و متقاضي واردات مي‌توانند در اين طرح مشاركت كنند.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به ملاحظات لازم براي اجراي اين طرح تصريح كرد: خودروهايي كه قرار است در قالب اين طرح وارد شوند حتما خدمات پس از فروش آن‌ها دركشور مد نظر قرار گيرد و در خصوص منشاء ارز نيز تاييديه بانك مركزي الزامي است.
وي در ادامه با اشاره به نوسازي ناوگان با ظرفيت توليدات داخلي نيز گفت: در اولويت اول، 863 نفر از رانندگان مالك خودروهاي با سن بالاي 50 سال و بيشترين ميزان پيمايش قرار دارند كه پس از دريافت پيامك مي‌توانند،  طبق قرارداد با ايران خودرو ديزل  و با توجه به راهنمايي‌هاي منتشر شده در اين سامانه نسبت به خريد خودرو سنگين با موتور ساخت شركت «بنز» آلمان مبادرت كنند.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه « توسعه متوازن زيرساخت و ناوگان در سياست‌هاي كلي نظام  از اهميت بسيار بالايي برخوردار است» گفت: توسعه ناوگان از سال 78 تا به امروز 24 هزار دستگاه بوده است كه نسبت به 346 هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل باري، عدد بسيار ناچيزي محسوب مي‌شود. اما بر اين اعتقاد هستيم  كه در سال جهش توليد، فعاليت و تلاش مظاعف اين هدفگذاري محقق شود و شاهد كاهش سن ناوگان،‌ ارتقا ايمني حمل‌ونقل، كاهش آلايندگي‌ و آسيب‌هاي زيست محيطي باشيم.
اسلامي يادآور شد: در اين طرح براي نوسازي 53 هزار دستگاه  در مدت 3 سال هدف گذاري شده است  كه اگر دست اندركاران تلاش مظاعف داشته باشند،‌ به طور قطع در كمتر از سه سال اين هدف  محقق مي‌شود و سن ناوگان حمل‌ونقل بار كشور  5/5 سال كاهش مي‌يابد.
اسلامي خاطرنشان كرد: رانندگاني كه استطاعت مالي كمتري دارند، مي‌توانند از طريق مشاركت با شركت‌هاي داراي مجوز يا به صورت مشاركت با ساير رانندگان اقدام به خريد ناوگان در اين طرح كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا