بانک-بیمه-بورس

سهم حدود ۴۸ درصدی بازرگانی و صنعت از تسهیلات پرداختی بانک‌ها

بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از سهم ۴۷.۹ درصدی بخش‌های بازرگانی، صنعت و معدن از تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری از ابتدای امسال تا پایان آذرماه است.

به گزارش  ایرنا از آمارهای یاد شده، تا پایان آذرماه امسال در مجموع ۱۲ هزار و ۱۹۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و دیگر بخش‌ها پرداخت شد.

پرداخت این میزان تسهیلات به بخش‌های مختلف، در هم‌سنجی با پارسال رشد ۹۴.۸ درصدی داشته است.همچنین در این میان، سه هزار و ۶۲۱ هزار میلیارد ریال معادل ۲۹.۷ درصد از تسهیلات یاد شده به بخش صنعت و معدن پرداخت شد. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۹۰.۱ درصدی نشان می‌دهد.

علاوه براین دو هزار و ۲۱۶ هزار میلیارد ریال از این تسهیلات معادل ۱۸.۲ درصد به فعالان بخش بازرگانی پرداخت شد. در مقایسه با ۹ ماهه پارسال تسهیلات پرداختی به بخش بازرگانی رشد ۸۳.۳ درصدی ثبت کرد.برپایه این گزارش، بخش کشاورزی ۶.۹ درصد، مسکن و ساختمان ۵.۸ درصد، خدمات ۳۹.۵ درصد و سایر بخش‌های متفرقه پنج صدم درصد از تسهیلات بانکی را دریافت کردند.

گفتنی است، بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از پرداخت ۵۷ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و معدنی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه از ابتدای امسال تا پایان آذرماه است که ۴۳ هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال از این منابع برای تامین سرمایه در گردش این واحدها اختصاص یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا