بین الملل

سید حسن نصرالله انگشت بر روی زخم ملتهب صهیونیستها گذاشت

به گزارش نقش نیوز، رأی الیوم در مطلبی با اشاره به سخنان شب گذشته سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، آورده است: میلیون‌ها عرب، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را دنبال می‌کنند زیرا وی تنها رهبر عربی است که از مشکلات و دغدغه‌های امت عربی و به ویژه فلسطین سخن می‌گوید و طرح‌های هیمنه طلبی آمریکایی-اسرائیلی وهمسویان عرب آنها را فاش می‌کند.

این رسانه می‌نویسد: این ارتباط میان موضوع محوری عربی و طرح محور مقاومت ملی در مقابله با طرح‌های آمریکایی-اسرائیلی برای هیمنه بر سوریه و تسلط بر آن؛ چکیده‌ای از علت درگیری‌ها، اشغالگری‌ها و حملات گاه و بیگاه اسرائیل است. اگر رهبری سوریه از فلسطین دست بر می‌داشت و معاهده‌های ذلت بار با دشمن صهیونیست مانند دیگران امضا می‌کرد و دهها میلیاردی که دلالان عرب به عنوان رشوه مسموم برای دست برداشتن از موضوع فلسطین عرضه می‌کردند را می‌پذیرفت این جنگ ۹ ساله رخ نمی‌داد و شاهد پرچم صهیونیست‌ها در دمشق بودیم.

رأی الیوم نوشت: این سخنرانی که صلابت فرهنگ مقاومت و ارزش و ریشه دار بودن و عمق پایبندی آن به اصول عربی و اسلامی را نشان می‌دهد در سالروز شهادت یکی از بارزترین فرماندهان میدانی حزب الله و دو روز قبل از هفتاد و دومین سالروز نکبت و آواره شدن بیش از ۱۰ میلیون فلسطینی و در شرایطی که سریال‌های عادی سازی بر صفحه‌های تلویزیونی برخی کشورهای سازشکار به ویژه سعودی به نمایش درآمده است، بیان می‌شود.

این رسانه آورده است: سید نصرالله هنگامی که گفت که اسرائیلی‌ها به صنایع موشکی در سوریه حمله می‌کنند و سوریه و متحدانش را تهدیدی وجودی برای خود می‌دانند در واقع انگشت روی زخم ملتهب اسرائیل گذاشت. این موشک‌ها بازدارندگی ایجاد کرده است و کل فلسطین اشغالی و صهیونیست‌ها در تیررس آن هستند و در وحشت به سر می‌برند. این موشک‌ها رؤیای عربی-اسلامی در تحقق موازنه نظامی با رژیم صهیونیستی را محقق ساخت و مبالغه نیست اگر بگوییم که کفه محور مقاومت در این موازنه سنگینی می‌کند.

رأی الیوم می‌افزاید: نصرالله در دادن اطلاعات دقیق در بیشتر سخنرانی‌ها خود که بسیاری از ابهامات را اعم از تحولات میدانی سوریه یا ایران و عراق و لبنان روشن می‌کند، تردید نمی‌کند. وی به سوالات بسیاری و موضوعات مبهمی پاسخ می‌دهد و از همین رو سخنرانی‌هایش مورد توجه و رصد نه تنها از سوی اعراب بلکه اسرائیلی‌ها خواه نظامیان آنها و خواه غیرنظامیان صهیونیست هست زیرا مردی است که دروغ نمی‌گوید.

این رسانه در ادامه می‌نویسد: حملات اسرائیل به سوریه به اهداف خود در انهدام موشک‌ها و کارخانه‌های آن در سوریه حتی اگر روزانه هم باشد، منجر نخواهد شد نه به این خاطر که دیر هنگام است و صدها هزار موشک در اختیار حزب الله و ارتش سوریه و شاید حشدشعبی عراق است بلکه همچنین به خاطر اینکه از دقت بالایی برخوردار هستند و جنگ زمینی را به نفع محور مقاومت رقم زده اندو برتری نیروی هوایی اسرائیل که عامل تمام کننده در جنگ‌ها بود را از بین برده است و همه ادعاهای پیروزی اسرائیلی کذب و با هدف گمراه کردن افکار عمومی صهیونیستهاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا