آخرین اخبار

شناسایی ٢۶٨۵ بیمار جدید کووید ١٩/ مرگ ٢٠٨ نفر دیگر

به گزارش نقش نیوز، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور، اظهار داشت: از دیروز تا امروز ١٢ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶٨۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که  یک هزار و ۴٢٣ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ٣٠٩ هزار و ۴٣٧ نفر رسید؛ متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ٢٠٨ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ١٧ هزار و ١٩٠ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تاکنون ٢۶٨ هزار و ١٠٢ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۴٠٨٩ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری متذکر شد: تاکنون دو میلیون و ۵٠٨ هزار و ۴١٨ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. استان‌های مازندران، لرستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان قم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت استان‌های مازندران، لرستان و قم، اظهار داشت: استان مازندران در اسفند ماه شاهد خیز شدید و قابل ملاحظه موارد بستری بود و متاسفانه از تیر نیز با افزایش روبرو شدیم. تعداد موارد بستری و ابتلا در 6 هفته اخیر به بیش از 4 برابر رسیده و شیب بستری و ابتلا نگران کننده است.

وی با بیان اینکه از مردم خواهش می‌کنیم از مسافرت به استان مازندران خودداری کنند، گفت: در استان لرستان شیب نسبتا شدیدی در فروردین شاهد بودیم و از اواخر مرداد نیز شاهد موارد بیشتر ابتلا و بستری بودیم؛ 7  شهر این استان در وضعیت قرمز و 3 شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند؛ ضمن اینکه موارد ابتلا در شهرهای خرم آباد، الیگودرز، دلفان و کوهدشت شیب تندتری دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت استان قم، خاطرنشان کرد: شیب بسیار شدیدی در اسفند در این استان شاهد بودیم و متاسفانه از اواخر خرداد نیز نمودار بستری شیب صعودی پیدا کرد و بیم آن می رود با عادی نگاری و عدم توجه به پروتکل‌ها زمینه شیب تند بیماری ایجاد شود‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا