اقتصادی

صادرات ۲۲۱.۵ هزار تنی شرکت‌های بزرگ فولادی در فروردین ۹۹

خبرنگار اقتصادی ایرنا روز چهارشنبه برپایه جداول آماری عملکرد شرکت‌های ذوب آهن، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، هرمزگان، فولاد کاوه جنوب و بناب پیرامون مقایسه عملکرد صادرات فروردین امسال نسبت به سال گذشته افت ۴۹ درصدی را خاطرنشان ساخته است.

براساس ارزیابی عملکرد شرکت‌های یاد شده در نخستین ماه سال ۹۹، بیشترین رشد صادرات با ۶۰ درصد، مربوط به صدور بیلت توسط فولاد کاوه جنوب به میزان ۴۰ هزار تن است.

همچنین بالاترین میزان کاهش صادرات در فروردین امسال مربوط به فولاد مبارکه با رقم هشت هزار و ۴۲۲ تن است که در مقایسه با ماه مشابه در سال ۹۸ افت ۸۵ درصدی دارد.

فولاد خوزستان هم در نخستین ماه امسال با رقم ۱۰۲ هزار و ۳۷۳ تن صادرات با وجود کاهش ۶۰ درصدی نسبت به ماه مشابه پارسال، اما بیش از ۴۶ درصد از مجموع صادرات را به خود اختصاص داد.

معاون امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت آمار صادرات فولاد در سال گذشته را در اردیبهشت ماه جاری در مصاحبه ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران در محل این وزارتخانه بیش از ۹ میلیون تن اعلام کرد، اما انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در نامه ای که در ارتباط با شرایط صادرات خطاب به وزیر صنعت پیشین نوشت، رقم ۱۱ میلیون تن را ذکر کرد.

انتظار می رود در افق ۱۴۰۴ میزان صادرات فولاد کشور به رقم ۱۴ میلیون تن برسد که هفت میلیون تن آن به صدور شمش اختصاص دارد و بقیه مربوط به تولیدات فولادی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا