استان هاخراسان جنوبیویژه

طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان بیمه اجتماعی کشاورزان اجرا می شود

رضا بهنام- خراسان جنوبی- «علیرضا اسدی» با بیان مطلب فوق گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر همانند سایر صندوق های بیمه موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرا می کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه اقدامات اولیه برای همسان سازی خوب و به معنی واقعی حقوق بازنشستگان انجام می شود تا تفاوتی بین مستمری سطح های مشابه آن نباشد، گفت: طرح اولیه این اقدام در ستاد آماده شده است و در حال دریافت مجوزهای قانونی آن هستیم.

اسدی تصریح کرد: هر زمانی که مجوز اجرای طرح همسان سازی داده شود، این صندوق از تاریخ اول فروردین سال 1399؛ محاسبات خود را انجام و معوقات برای بازنشستگان واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این همسان سازی، دریافتی فردی که 10 سال پیش بازنشسته شده است با فردی که در سال گذشته بازنشسته شده و هر دو در یک سطح حقوق قرار دارند، همسان می شود، گفت: صندوق بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر دارای هشت سطح درآمدی است که به دلیل اختیاری بودن عضویت در صندوق که افراد در روز اول ثبت نام انتخاب می کنند، بیمه پرداخت می شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: 15 درصد از هر سطح، به عنوان حق بیمه در نظر گرفته می شود که پنج درصد را بیمه پرداز و 10 درصد را دولت پرداخت می کند، به نوعی دو سوم حق بیمه روستاییان را دولت پرداخت کرده و حکم کارفرما را دارد.

اسدی اضافه کرد: در هر یک از هشت سطوح بیمه ای صندوق روستائیان که افراد بیمه پردازی کرده اند، این صندوق درصدد است تا بیمه شدگانی که در سال‌های گذشته بازنشسته شده اند با بیمه شدگانی که در سال های اخیر و هر دو در یک سطح بیمه پردازی هستند، یک میزان حقوق را دریافت کنند.

وی تعداد افراد بهره مند از طرح همسان سازی حقوق در استان را چهار هزار و 15 خانوار عنوان کرد و گفت: این تعداد به عنوان حقوق بگیر و مستمری بگیر از مزایای صندوق روستائیان و عشایر بهره مند می شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای شروع فعالیت صندوق (1384) در استان تا کنون تعداد 46 هزار و 187 نفر از جامعه مشمول صندوق در حوزه روسئانیان و عشایر، کشاورزان غیرساکن در روستا، قالیبافان، زنبورداران، شاغلان فصلی و سکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر در استان و کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی بیمه شده اند.

اسدی همچنین تعداد بیمه شدگان در شش ماهه اول امسال تاکنون را چهار هزار و 237 نفر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 243 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: تعداد مستمری بگیران در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن رشد 113 درصدی داشته است که دلیل آن شروع بازنشستگی بیمه شدگان سال های اول صندوق است، این افراد با داشتن ۶۵ سال سن و 15 سال سابقه بیمه پردازی می توانند درخواست بازنشستگی کنند و با 20 روز حقوق بازنشسته شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی از تمامی دستگاه های اجرایی و استاستانداری خراسان جنوبی برای اجرای طرح ملی همسان سازی حقوق قدردانی کرد و گفت: تمامی هم استانی‌های خراسان جنوبی می توانند با توجه به کمک دولت در پرداخت 70 درصدی حق بیمه نسبت به بیمه نمودن خود و افراد خانواده اقدام و از مزایای صندوق بهره مند شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا