ویژه

فراموش نکنید کرونا هنوز هست!

دکترحسین کریم روز یکشنبه ۱۸ خرداد در جلسه ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز در این نشست خاطرنشان شد: با توجه به تصمیم گیری های ستاد کرونا و برداشتن تمام محدودیت ها،  کادر بهداشت و درمان باید متفاوت عمل کنند و نباید تسلیم شویم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: کرونا بیماری نیست که از روز اول پروتکل مشخصی داشته باشد و با خاطر جمع اوضاع را مدیریت کنیم  بنابراین نیاز است جلسات مستمری داشته باشیم و به صورت مداوم اقدامات خود را بررسی کنیم و تجدید نظر داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه  هر استانی باید با توجه به شرایطی که دارد  پروتکل‌ها و استراتژی‌ها را تدوین کند تصریح کرد: با توجه به شواهد موجود در خصوص موج دوم کرونا باید بسیار هوشیارانه  عمل کنیم .

دکتر کریم ادامه داد: با توجه به تعداد اشغال تخت‌های بستری و ICU  به نظر می‌رسد هر چه سریعتر باید برای انجام کار مدیریتی کارآمد  اقدام کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی خاطر نشان کرد: کرونا دو فاز وایرال و ایمیون دارد و هر فاز اقدامات خاص خود را نیاز دارد. شناخت این دو فاز و اقدامات درمانی موثر بسیار مهم است خوشبختانه با گذشت زمان درمان های مختلفی در قالب تحقیق و پروتکل درمانی ارائه شده است .

رئیس دانشگاه تاکید کرد: شاید نیاز باشد  مجددا فعالیت‌های رسانه‌ای را افزایش و هدایت و اطلاع رسانی به  مردم را به صورت فعال انجام دهیم .

وی تصریح کرد:  مردم باید  به استفاده از ماسک در تمام مکان‌های عمومی و پر تجمع ترغیب شوند و  علاوه بر آن باید بر شست و شوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و یا مواد ضد عفونی کننده نیز  تاکید کرد .

وی ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی همچنان باید  رعایت شود. این اقدامات به ما کمک می کنند تا بار بیماری پایین بیاید. به افراد مسن و دارای بیماری های زمینه ای باید بیشتر توجه شود و تست PCR در گروه های پر خطر انجام شود .

دکتر کریم ضمن تاکید بر انجام مطالعات پژوهشی در خصوص امکان  مجدد ویروس کرونا  بیان کرد: باید مراقب فصل پاییز و پیک مجدد بیماری باشیم.

وی در پایان  گفت: یکی از افتخارات ما در دوران کرونا بحث حفاظت پرسنلی بود و باید مجددا رعایت شود .  کمیته‌های کرونا باید مجددا فعال شوند و وسایل حفاظت فردی را به صورت کامل برای پرسنل مهیا کنند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا