آخرین اخبار

قالیباف: مشارکت مردم در حوزه اقتصادی ضروری است / ارزش پول ملی حفظ شود

به گزارش نقش نیوز، محمدباقر قالیباف صبح امروز در جلسه بررسی مسائل استان مازندران که با حضور اعضای مجمع نمایندگان مازندران و دیگر مسؤولان برگزار شد، اظهار کرد: بنده خارج از مسؤولیتم علاقه خاصی به مردم مازندران و شهدای عزیز مانند شهید نوبخت، حاج بصیر و شهید طوسی دارم.

وی تصریح کرد: ما امروز موظف هستیم که حرف مردم را بزنیم و برای حل مشکل مردم ورود پیدا کنیم، واقعا مازندران ظرفیت‌های مناسبی دارد ولی باید بپذیریم که مردم مشکلات جدی در این استان دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین وظیفه ما این است که آسیب‌شناسی از مشکلات جدی استان داشته باشیم که با این همه فرصت‌های که در استان وجود دارد، چرا به خوبی اداره نمی‌شود و گیر کار کجاست؟

وی اضافه کرد: کشاورزی و گردشگری مزیت بزرگ استان مازندران و باید برای این حوزه‌ها به خوبی چاره‌اندیشی کنیم، ما دولت و قوه مجریه نیستیم، مجلس شورای اسلامی باید ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری‌ها را به درستی انجام دهد و پایه‌های حکمرانی درست همراه با نظارت را انجام دهیم.

قالیباف اضافه کرد: از دخالت در کار اجرایی باید پرهیز کنیم، برای قوه مجریه قانون تعریف دارد و متولیان امر باید به مجلس و نمایندگان پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در کشور، گفت: کارهایی در کشور موفق بوده که مردم در این حوزه‌ها مشارکت داشتند، در حوزه دفاع مقدس این موضوع به اثبات رسیده است که نشان داد خداباوری و مردم‌باوری رمز موفقیت ما در پیروزی دفاع مقدس بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حوزه اقتصاد به مشارکت مردم نیاز داریم، اولا نیازمند به یک انسجام مدیریتی هستیم که باید به صورت دقیق به آن توجه داشته باشیم، همچنین نیازمند به تفکیک ماموریت و برنامه‌ها در سطوح مختلف هستیم.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین کاری که مجلس یازدهم به عنوان مجلس انقلابی انجام می‌دهد امیدآفرینی است که در برنامه پنج ساله باید به گونه‌ای کار را انجام دهیم که از ظرفیت مردمی در اجرای برنامه‌ها استفاده کنیم.

قالیباف خاطر نشان کرد: در تدوین برنامه‌ها باید مردم‌محوری به خوبی دیده شود، در دولت سیزدهم و آغاز نوشتن برنامه مجلس یازدهم و دولت سیزدهم باید برنامه‌ای را تنظیم کرد که در سه سطح ملی، منطقه‌ای و محلی تدوین شود.

وی اضافه کرد: باید برای این سه سطح احکام دقیق و مشخصی بنویسیم و احکام منطقه‌ای ما منطبق بر موضوعات محلی و در تنظیم با مسائل ملی اتفاق بیفتد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به هم‌پوشانی مناطق در برنامه‌ریزی هم باید توجه شود، در تصمیمات باید به سرنوشت مردم توجه داشته باشیم و توانمندسازی مردمی را باید مورد هدف قرار دهیم.

وی ادامه داد: باید زنجیره پیشران توسعه‌ای را در کشور به خوبی ببینیم تا توسعه اتفاق بیافتد و ظرفیت‌های منطقه‌ای را به خوبی احصا کنیم.

قالیباف ادامه داد: برنامه‌ریزی برای توسعه باید دقیق باشد، در سطح ملی و در مجلس باید قانون‌گذاری را به گونه‌ای اعمال کنیم که ارزش پول ملی حفظ شود، دولت ارزش پول ملی را رها کرده و در کنار آن به عنوان نمونه می‌خواهد موضوع زباله مازندران را حل کند که این موضوع را هم نمی‌تواند حل کند، وقتی ارزش پول ملی کاهش پیدا کند آیا می‌شود که تحول در کشور ایجاد کرد، شرط تحول در اقتصاد ثبات اقتصادی است.

وی اضافه کرد: بنده به عنوان خدمت‌گزار نمایندگان مجلس و خادم مردم، در برنامه پنج ساله هفتم باید تلاش کنیم که مردم‌محوری را در دستور کار خویش قرار دهیم و از ظرفیت استان‌های و مناطق در برنامه‌ریزی استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا