ورزشی

قهرمان اسبق دو سرعت جهان مرزهای فاصله اجتماعی را جابه‌جا کرد

یوسین بولت ستاره بازنشسته دو سرعت جهان با انتشار تصویری از خود که با اختلاف چند گام نسبت به رقبا در حال عبور از خط پایان المپیک پکن است، با کپشنی هوشمندانه به سهم خود خواستار رعایت فاصله اجتماعی شد.

تصویر منتشر شده از بولت که وی را در فینال دو ۱۰۰متر المپیک ۲۰۰۸ نشان می‌دهد، به سرعت در فضای مجازی منفجر و ۹۰ هزار بار بازنشر شد و بیش از نیم میلیون لایک خورد.

این تصویر مرد جاماییکایی را در حالی نشان می‌دهد که در حال عبور از خط پایان ورزشگاه بِردز نِست با رکورد جهانی آن زمان یعنی ۹ ثانیه و ۶۹ صدم ثانیه است؛ کسی که در لاین چهارم و در حالی که دو گام از رقبا جلوتر است به اطراف خود می‌نگرد.

ستاره اسبق دو و میدانی جهان بار دیگر در دو ۲۰۰ متر جهان با ثبت رکوردی دیگر عنوان قهرمانی را به دست آورد و شادی دیگری را به سبک شادمانی خود در پکن انجام داد.

او در سال ۲۰۱۷ با هشت مدال طلای المپیک و رکورد دو ۱۰۰ متر جهان که در سال ۲۰۰۹ با ۹ ثانیه و ۵۸ صدم ثانیه به ثبت رساند، اعلام بازنشستگی کرد.

بولت ۳۳ ساله مردم کشورش را ترغیب کرد تا در دوران پاندمی کرونا، قرنطینه خانگی را رعایت کنند.

او که هوادار باشگاه منچستریونایتد است، پس از بازنشستگی شانس خود را در فوتبال نیز امتحان کرد و به طور آزمایشی در باشگاه سنترال مارینرز استرالیا بازی کرد اما توافق نهایی با این باشگاه محقق نشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا