آخرین اخباراجتماعی

لزوم ایجاد بازار منطقی برای محصولات فناورانه مقابله با کرونا

به گزارش نقش نیوز، دکتر علیرضا زالی با حضور در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و دانش بنیان برای مقابله با کرونا و بازدید از غرفه‌ها، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ویروس کووید-۱۹ برخلاف سایر عوامل بیماری زا ماندگاری بیشتری روی سطوح دارد، عنوان کرد: به دلیل ثبات و پایداری این ویروس لازم است شکل‌های متفاوتی از  گندزدایی به منظور پیشگیری بکار گرفته شود؛ در همین راستا ضدعفونی کردن در دستور کار بسیاری از محافل عمومی به خصوص اداره جات، کارخانجات و کارگاه‌ها و حتی منازل قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه شاهد حضور ۴۰ شرکت دانش بنیان هستیم و محققان جوان ایرانی با اتکا به دانش درون زای کشور و با استفاده از ظرفیت‌های نوآورانه و خلاقانه توانسته‌اند مدل‌های جدید را برای ضدعفونی و قالب‌های پیشگیرانه تعریف کنند.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران ضمن تشکر از رییس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری به علت ایجاد زمینه برای گسترش و توسعه این فناوری‌های نوین و حمایت از آنها، عنوان کرد: یکی از نکات قابل توجه در تولید مواد ضدعفونی کننده، نداشتن آثار زیست محیطی است. همچنین این مواد نباید آثار مضر و زیان بار بیولوژیک برای افراد استفاده کننده به همراه داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،دکتر زالی افزود: نداشتن آثار خورندگی و تخریب محیط نیز از عواملی است که در مسیر تولید این قبیل محصولات باید به آن توجه شود تا در دراز مدت مشکلات اقتصادی ایجاد نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص راهبرد این شرکت‌ها، اظهار کرد: محققان با بکارگیری امواج فرابنفش، فناوری پلاسما، تولید و تزریق گاز ازون و فناوری‌های نانوذرات، محصولات متنوعی تولید کرده‌اند که ضمن موثر و پایدار بودن و نداشتن آثار تخریبی بیولوژیک قادر به از بین بردن انواع آلودگی‌های میکروبی و ویروسی مانند ویروس کووید-۱۹ هستند.

به گفته فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، در حال حاضر دانش فنی تمام این محصولات به بلوغ کامل رسیده و قابلیت عرضه و استفاده را دارند.

دکتر زالی با بیان اینکه درخواست تولیدکنندگان حاضر در این نمایشگاه تسریع در فرآیندهای صدور مجوز و استفاده بهینه از محصولات است، عنوان کرد: ممکن است تعدادی از مراکز استفاده کننده از محصولات ضدعفونی از وجود این ظرفیت بالقوه مطلع نباشند؛ به همین منظور باید یک بازار منطقی مناسب برای آنها ایجاد کرد تا بتوانند محصولات خود را در راستای کاهش بار بیماری کرونا در کشور عرضه کنند.

وی با اشاره به معرفی محصولات با تنوع قابل توجه برای استفاده در ابعاد صنعتی، محیط‌های بیمارستانی و مناسب برای مصارف خانگی در این نمایشگاه، تصریح کرد: موجب افتخار و خوشبختی است که ظرفیت فعلی تحقیقاتی و علمی کشور به گونه‌ای است که تنها در یک مقطعی شاهد حضور ۴۰ شرکت دانش بنیان هستیم که صرفا به صورت تخصصی در بحث تحقیق و تولید ضدعفونی کننده‌ها فعالیت دارند. تمام شرکتها با شروع بحران کرونا با یک جهش قابل توجه در تولیدات خود به میدان آمده‌اند.

نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و دانش بنیان برای مقابله با کرونا با تلاش مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و با همکاری ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، در محل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا