خراسان جنوبی

لزوم تغییر نگاه برای برداشتن گام هایی در مسیر توسعه

خراسان جنوبی-رضابهنام:حمید ملانوری بر لزوم تغییر نگاه برای برداشتن گام هایی در مسیر توسعه تاکید کرد. به کزارش پایگاه خبری نقش نیوز ،وی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: جامعه عشایری منشاء اثر در بسیاری از محصولات تولیدی هستند و نقش مؤثری نیز در توسعه اشتغال دارند.

وی با اشاره به گزارش های ارائه شده توسط مدیران صندوق‌ های خرد زنان عشایری گفت: خراسان جنوبی به لحاظ جامعه عشایری ،تنوع و نوع فعالیت ها و هم به لحاظ استقرار عشایر در مناطق مختلف شرایط ویژه ای دارد.استاندار به ظرفیت های کم نظیر استان اشاره کرد و اظهار داشت: خراسان جنوبی از ظرفیت های بی بدیل و مزیت های بیشماری در حوزه های مختلف کشاورزی،دامپروری، گردشگری، صنایع دستی، معدنی ،صنعتی ،مبادلات مرزی و تجارت و… برخوردار است.
ملانوری متذکر شد: با این وجود، بزرگترین معضل و مشکل ما عدم اطلاع رسانی درست و معرفی جامع ظرفیت ها در داخل و خارج استان است.وی تصریح نمود: در هر بخشی که ما در تبلیغات و فرهنگ سازی بهتر و پررنگتر عمل کرده ایم، از موفقیت بیشتری برخوردار بوده ایم، به عنوان مثال عروسک های محصول استان توانسته با معرفی درست،مرزها را بشکند و در خارج از کشور هم به فروش برسند.

به گفته وی؛ برخی از محصولات کشاورزی استان نیز همچون زرشک ،زعفران و عناب هم توانسته اند به عنوان یک برند و کالای خاص به نام خراسان جنوبی در بازارهای داخلی و بین المللی مطرح شوند.استاندار به مطالبات مطرح شده توسط مدیران صندوق‌های خرد زنان عشایری اشاره کرد و گفت: اگر چه مطالبات فعلی و مطرح شده نظیر تسهیلات بانکی ، در اختیار قراردادن غرفه فروش محصولات تولیدی در مرکز استان و…مورد توجه قرار می گیرد، اما آنچه در درجه اولویت است، عرضه محصولات تولیدی به ارزش واقعی خود در بازار می باشد،که البته تنها راه دستیابی به این مهم، شناخت درست از محصول ارائه شده در بازار است.

استاندار با اشاره به اقدام استان در راستای تولید روغن لالونین از پشم گوسفند، اظهار داشت: این مهم در قالب یکی از تفاهم نامه های ستاد توسعه خاوران رقم خورده است.ملانوری تصریح نمود: ما باید با تغییر نوع نگاهمان، در مسیر توسعه حرکت کنیم تا آیندگان بتوانند از آن به عنوان حرکتی پایه ای یاد کنند.
وی افزود:استان با تولید ۲۲ میلیون شاخه گل نرگس ، ۷۵ درصد زغال‌سنگ کشور ، وجود معادن طلا ، مس ،سیلیس ، بنتونیت و بازالت، ۲۲ هزار تن زرشک، ۶۷ تن زعفران،۷ هزار تن عناب، ۱۲ هزار تن پسته و … نباید محروم باشد.استاندار با تأکید بر این که خراسان جنوبی به حق معدن طلا ست، گفت: ما در ستاد توسعه خاوران به دنبال معرفی درست استان به سرمایه گذاران هستیم تا آنها را برای سرمایه گذاری ترغیب نماییم و توانسته ایم در این راه قدم های بلندی برداریم.

ملانوری ادامه داد: مدیران صندوق‌های خرد زنان عشایری باید بتوانند در قالب اتحادیه ای قدرتمند،ایده ها و طرح های خود را در حوزه عشایری ارائه دهند تا پس از بررسی و کار کارشناسی در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.وی به لزوم کار تحقیقاتی در زمینه میزان شناخت مردم کشور از ظرفیت های کم نظیر استان تأکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا